La solicitarea Ministerului Infrastructurii al Ucrainei, Forțele Navale ale Forțelor Armate ale Ucrainei s-au alăturat organizației de asigurare a transportului produselor agricole de către nave civile prin canalul Bâstroe. Primele opt nave străine au sosit deja în porturile Ucrainei.
Armata a remarcat că utilizarea acestui canal a devenit posibilă datorită eliberării insulei Șerpilor de ocupanții ruși.
„Insula are o importanță strategică, deoarece vă permite controlul situației în apele teritoriale și parțial celei aeriene din sudul Ucrainei, care a fost folosită de ocupant, blocând circulația navelor civile în partea de sud a țării noastre”, potrivit unui comunicat al Forțelor Navale ale Ucrianei.
Acest pas permite și descărcarea canalului Sulina din România.
„Anterior, din cauza blocajului transportului maritim civil, companiile maritime globale au fost nevoite să folosească Canalul Sulina, ceea ce a dus la acumularea unui număr mare de nave și la aglomerarea semnificativă a canalului”, au explicat la Forțele Navale.
Ucraina a pierdut 25% din suprafețele cultivate
Ucraina, care înainte de război a furnizat 10% din exporturile mondiale de grâu pentru alimentarea a 400 de milioane de oameni din lume, a limitat exportul produselor sale în străinătate.
Acest lucru este cauzat de pierderea a 25% din suprafețele cultivate, precum și blocării de către Rusia a porturilor ucrainene. Prin urmare, aproximativ 23 de milioane de tone au rămas în surplus. UE a numit deja astfel de acțiuni ale Rusiei o crimă de război.
Totodată, autoritățile Federației Ruse susțin că Rusia nu blochează porturile, dar „ridicarea sancțiunilor poate ajuta la rezolvarea problemelor alimentare”. Această propunere a Rusiei a fost respinsă de SUA și Marea Britanie.
În ciuda faptului că Ucraina dezvoltă rute de export pe uscat, în special prin Polonia și România, eficiența acestora nu este la fel de mare ca transportul maritim. Prin urmare, Turcia a început să discute cu Ucraina și Federația Rusă despre crearea unui „culoar de cereale” în Marea Neagră.
Totodată, Ministerul de Externe ucrainean subliniază că trebuie să existe „garanții efective de securitate” pentru operarea rutei maritime, întrucât nu exclud posibilitatea ca Federația Rusă să folosească „coridorul” pentru a ataca Odesa. Președintele Volodimir Zelenskyi a mai declarat că doar sfârșitul războiului va garanta fiabilitatea aprovizionării cu alimente pe mare, conform Bucpress.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Cântec comunist pus pe manele. Parodia pe 1 Mai pe care să o asculți la grătar /video
- Ce au făcut primarii USR în mandatele lor. Exemplele care spun totul despre edilii pe care i-ați ales