Data publicării:

Primăria Sectorului 1, reacție la comunicatul IRIDEX privind groapa de gunoi

Autor: Crişan Andreescu | Categorie: Stiri
WhatsApp

Primăria Sectorului 1 contrazice  comunicatul IRIDEX privind groapa de gunoi, pentru inconsecvența și lipsa de responsabilitate de care dă dovadă.

Depozitul IRIDEX declară că nu are capacitatea depășită. Capacitatea legală de depozitare este de 4.500.000 mc. Niciodată nu am afirmat altă capacitate de depozitare. Contrazicem însă comunicatul IRIDEX, pentru inconsecvența și lipsa de responsabilitate de care dă dovadă, spunând că, din cei 4.500.000 mc, mai au disponibili 650.000 mc în prezent, precizează Primăria Sectorului 1 într-un comunicat primit la redacție.

Astfel, raportându-ne doar la documente oficiale emise fie chiar de IRIDEX, fie de responsabilii de Mediu – Agenția pentru Protecția Mediului București și Garda Națională de Mediu –, avem diferențe de sute de mii de mc de deșeuri depozitate în aceeași perioadă de timp.

IRIDEX afirma, pe 16 decembrie 2016, că are depozitată o cantitate de 3.851.288 mc și o capacitate disponibilă de 650.000 mc! După încă trei ani de depozitare intensivă de peste 30.000 tone lunar, capacitatea disponibilă e FIX ACEEAȘI!

La data de 15 decembrie 2016, Garda Națională de Mediu transmitea într-un comunicat Primăriei Sectorului 1 că IRIDEX avea depozitați până la acea dată 4.100.000 mc! Am solicitat și îmi mențin cerința pentru efectuarea unei expertize independente, pentru a stabili exact ce cantitate este depozitată de fapt pe groapa de gunoi IRIDEX. Capacitatea depozitului ecologic Vidra operat de ECO SUD, conform Autorizației Integrate de Mediu 2018, emisă de Agenția pentru Protecția Mediului Ilfov, este de 11.500.000 mc! Mi-aș dori foarte mult să nu ne jucăm cu cifrele. De ele depinde sănătatea locuitorilor Sectorului 1 și nu numai.

Cu privire la poluarea cu gaze toxice, invităm IRIDEX să recitească "Raportul cu privire la monitorizarea concentrațiilor de H2S din aerul ambient în zona de influență a depozitului IRIDEX", document emis de Agenția Națională pentru Protecția Mediului în luna august 2017. Suplimentar există și Raportul Gărzii Naționale de Mediu din decembrie 2016, care, la acea dată, indica depășiri masive ale Valorilor Limită de Emisie ale Hidrogenului Sulfurat, cât și a altor gaze de depozit. Documentele fac parte din dosarul depus la instanțele de judecată în care solicităm anularea Autorizației Integrate de Mediu nr. 15 din 2018 pentru operatorul IRIDEX.

Campania "Aer Curat, Bun de Respirat"

Afirmațiile privitoare la "mirosul" de hidrogen sulfurat, susținute de semnăturile a peste 45.000 de cetățeni pe care le-am strâns, încă de la mijlocul anului 2016, în cadrul campaniei "Aer Curat, Bun de Respirat", au la bază documente oficiale, legale, depuse în instanță și nu au vizat niciodată altceva decât interesul pentru sănătatea și dreptul la aer curat al locuitorilor Sectorului 1, pe care am onoarea să-i reprezint!

Legalitatea Autorizatiei Integrate de Mediu nr. 15 din 14.02.2018 emisă de Agenția pentru Protecția Mediului București pentru IRIDEX face obiectul dosarului de pe rolul instanței în care Primăria Sectorului 1, Poliția Locală a Sectorului 1 și ONG-uri de mediu, care reprezintă câteva mii de cetățeni, au contestat legalitatea emiterii acestei Autorizații și au cerut anularea ei. În acest moment ne aflăm pe fondul cauzei, cu termen la 14.03.2019. Vom vedea ce va avea de spus instanța în această privință.

În ceea ce privește respectarea legislației europene, dar și a legislației românești (prin HG. 349 din 2005 privitoare la regimul depozitării deșeurilor), dorim să știm cum respectă IRIDEX obligația ca deșeurile să fie depozitate NUMAI pe terenuri aflate în proprietatea administrațiilor publice. Al doilea depozit, construit de IRIDEX în 2010, este pe terenul propritate privată a IRIDEX. Una doar dintre nenumăratele încălcări ale legislației românești și europene în materie. De altfel, acest aspect apare și în Masterplanul pentru deșeuri al Primăriei Municipiului București, unde explicit se spune că Celulele 6-7, construite pe teren privat, nu sunt acoperite de Contractul 955 din 11.03.1999 dintre Primăria Municipiului București și IRIDEX pentru proiectarea, construirea și operarea depozitului de deșeuri. În final, remarcăm cu surprindere că IRIDEX, afirmând că mutarea depozitării la Vidra NU REZOLVĂ PROBLEMA, recunoaște, în sfârșit, existența acesteia.

Vezi si: Groapa de gunoi, o bombă cu ceas în Sectorul 1. Tudorache: Sunt hotărât!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel