Premieră. Americanii au ajuns să petreacă mai mult timp vizionând clipuri online, decât urmărind emisiunile de la televizor
Data publicării:
Autor: Alexandru Negrici
WhatsApp
FOTO: Pexels
FOTO: Pexels
Pentru prima dată, în 2023, adulţii americani vor petrece mai mult timp vizionând videoclipuri online decât urmărind programe difuzate de televiziunile considerate tradiţionale, mai ales datorită unor platforme precum YouTube, Netflix şi TikTok, conform unui studiu de piaţă publicat miercuri de cabinetul Insider Intelligence, informează AFP.  

'Oamenii petrec tot mai mult timp privind videoclipuri pe micile şi pe marile lor ecrane, fie că este vorba despre un film văzut pe un televizor conectat la internet sau despre un clip distribuit masiv pe aplicaţiile mobile', a declarat Paul Verna, analist care lucrează la cabinetul american Insider Intelligence, specializat în studii şi cercetări de piaţă.

Timpul mediu petrecut zilnic de adulţii americani pentru a viziona videoclipuri online va ajunge la 3 ore şi 11 minute în 2023, iar timpul petrecut de ei urmărind programe ale posturilor TV (prin cablu, satelit, etc.) va scădea la mai puţin de trei ore pe zi, potrivit prognozelor realizate cu ocazia acestui studiu.

Fenomenul nu îi vizează doar pe adulţi: tendinţa se va accentua, dată fiind preferinţă pronunţată a adolescenţilor pentru videoclipurile online. Serviciile de streaming, care difuzează tot mai des competiţii sportive, sunt principalii responsabili pentru această tranziţie.

YouTube şi Netflix ocupă primele locuri, captând fiecare timp de 33 de minute atenţia adulţilor americani, în medie, în fiecare zi.

Pe locurile următoare se află platformele de streaming Hulu (24 minute), Amazon (11 minute) şi Disney+ (8 minute). Aplicaţia TikTok, a cărei utilizare a înregistrat o creştere explozivă în timpul pandemiei de coronavirus dincolo de publicul său iniţial (adolescenţii), a preluat o parte din cotele de piaţă deţinute până acum atât de posturile TV, cât şi de serviciile de streaming şi de alte reţele de socializare.

'Dacă nu ţinem cont decât de utilizatorii adulţi ai reţelelor de socializare şi ai platformei YouTube, TikTok le-a depăşit deja în termeni care ţin de timpul petrecut pe fiecare platformă', precizează autorii cercetării.

În total, timpul mediu consacrat de adulţii americani videoclipurilor de pe reţelele de socializare va creşte la peste 45 de minute pe zi în acest an (+9,3%).

'Bătălia dintre TikTok şi Netflix va fi o tendinţă majoră', a precizat Jasmine Enberg, analistă la Insider Intelligence.

'Graniţa dintre social şi divertisment este ambiguă. Eforturile făcute de TikTok pentru a-i incita pe creatorii de conţinuturi online să distribuie videoclipuri mai lungi, conţinuturi în direct şi muzică ajută această aplicaţie să îi ţină pe utilizatori mai mult timp pe platforma sa. În schimb, creşterea timpului petrecut pe Netflix stagnează', a adăugat ea.

Ţinând cont de importanţa videoclipurilor pe reţelele de socializare, Elon Musk, CEO-ul Twitter, are dreptate când încurajează publicarea mai multor clipuri, mai ales de către creatori de conţinuturi difuzate iniţial pe YouTube, a subliniat Jasmine Enberg.

Însă eforturile sale vor fi zadarnice, 'dacă nu reuşeşte să evite declinul numărului de utilizatori' ai reţelei Twitter, a precizat ea, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel