Prada: produse retrase de la vânzare și scuze publice
Grupul italian Prada prezintă scuze publice după ce a pus în vânzare articole cu conotaţii rasiste.
Grupul italian Prada, un gigant al industriei produselor de lux, a anunţat că va înfiinţa un consiliu intern pentru diversitate şi contra rasismului, după ce a fost nevoit weekendul trecut să retragă de la vânzare din unul dintre magazinele sale newyorkeze o serie de articole ce evocau caricaturi rasiste din secolele al XIX-lea şi al XX-lea, informează AFP. 'Transmitem regretele noastre profunde şi scuzele noastre sincere pentru produsele Pradamalia, care au şocat publicul. Ele au fost retrase de pe piaţă şi nu vor fi puse din nou în vânzare', au precizat reprezentanţii companiei italiene într-un comunicat ce a fost publicat duminică pe Twitter.
Mai multe obiecte prezente în vitrina magazinului Prada din cartierul newyorkez SoHo au generat emoţii puternice pe reţelele de socializare: brelocuri, huse pentru telefoane mobile şi tricouri conţineau un motiv care se asemăna în mod straniu cu caricaturile de tip 'blackface' ('faţă neagră') - chipuri de afro-americani cu ochi bulbucaţi şi buze groase, care, în secolul al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea, erau folosite pentru a îi ridiculiza pe afro-americani, prezentându-i ca pe nişte persoane ignorante, naive şi leneşe.
O avocată care a trecut prin faţa vitrinei a fost prima persoană care a denunţat în mod public articolele comercializate de grupul Prada, publicând joi seară pe contul ei de Facebook mai multe fotografii cu acele obiecte controversate. Mai întâi, reprezentanţii grupului Prada s-au apărat afirmând că era vorba despre un motiv utilizat pentru a ilustra 'creaturi imaginare, fără o referire intenţionată la lumea reală şi cu siguranţă fără legătură cu 'blackface. Compania a anunţat în acelaşi timp retragerea de la vânzare a obiectelor controversate.
Apoi, după ce controversa a crescut în intensitate pe reţelele de socializare, unde au apărut şi îndemnuri de a boicota produsele firmei italiene, reprezentanţii Prada au abordat o altă strategie de comunicare. 'Asemănarea produselor noastre cu 'blackface' nu a fost deloc una intenţionată, dar recunoaştem că acest lucru nu scuză daunele cauzate. De acum înainte, ne angajăm să îmbunătăţim cursurile noastre de formare profesională şi diversitatea şi vom înfiinţa imediat un consiliu consultativ care să ne ghideze eforturile în materie de diversitate, includere şi cultură', au precizat reprezentanţii grupului Prada.
Citește și: Mega Image retrage produse periculoase. Ce s-a descoperit
Contextul american
Grupul italian s-a angajat, de asemenea, 'să examineze procedurile ce au dus la situaţia în care astfel de produse au ajuns pe piaţă' şi 'să doneze încasările obţinute pentru acele produse unei organizaţii newyorkeze care luptă pentru justiţie rasială, o valoare în care noi credem cu fermitate'.
În contextul american actual, marcat de ascensiunea formaţiunilor de extrema-dreaptă şi de multiple violenţe comise de poliţişti caucazieni asupra unor cetăţeni afro-americani, orice referire la 'blackface' aprinde din nou aceste tensiuni. O prezentatoare vedetă a postului de televiziune NBC, Megyn Kelly, şi-a pierdut postul în luna octombrie după ce a declarat că nu vede nimic rău în adoptarea unui machiaj de acest tip în perioada Halloween-ului.
Citește și: Proteste vestele galbene. Decizie Egipt: Ascunde-o repede!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News