Postările de pe Facebook, IMPACT NEGATIV când vrei un credit. Schimbări majore pe piaţa bancară
Guvernele şi oamenii de afaceri din toată lumea au început să apeleze la sisteme de "scoring social", pentru a determina nivelul de încredere pe care îl pot avea în cetăţeni şi clienţi.
Conceptul este similar cu ratingul pe care o bancă ţi-l face la acordarea unui credit, pentru a vedea ce capacitate de rambursare ai, dar şi ce sumă poţi primi, scrie Euronews.
Astfel, aproape o treime dintre tinerii cu vârsta între 25 şi 34 de ani au avut probleme la accesarea unui credit ipotecar sau a unui împrumut, din cauza activităţii pe reţelele sociale, afirmă un studiu realizat de Kaspersky. Studiul a fost realizat pe 10.000 de oameni din 21 de ţări. De asemenea, 18 la sută dintre cei implicaţi în studiu au probleme generale în accesarea unor servicii bancare din cauza a ceea ce postează pe reţelele sociale.
China este unul dintre statele care dezvoltă un sistem de creditare bazat pe social-media, pentru a nota cei peste 1 miliard de locuitori. Asiguratorii din New York, spre exemplu, au deja pârghiile legale pentru a analiza datele de pe reţele sociale la analiza unui client.
"În viitor va exista o viziune holistică asupra comportamentului fiecăruia, atât financiar, cât şi digital, şi chiar fizic, înainte de a se acorda un credit", a declarat Chengyi Lin, profesor de Strategie la Şcoala de Business INSEAD.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News