Poluarea reduce speranţa medie de viaţă cu peste 2 ani pentru fiecare persoană
Data publicării:
Autor: Alexandru Negrici
WhatsApp
Foto Ilustrativ/Pixabay
Foto Ilustrativ/Pixabay
Poluarea „cronicizată” a aerului reduce speranţa medie de viaţă la nivel mondial cu peste doi ani pe persoană, arată un studiu publicat marţi. Impactul este mult mai grav decât HIV/SIDA sau cel al terorismului.

Mai mult de 97% din populaţia globală trăieşte în zone în care poluarea aerului depăşeşte nivelurile recomandate, a declarat Institutul de Politici Energetice al Universităţii din Chicago (EPIC) în cel mai recent Index al calităţii aerului în viaţă, care a folosit date din satelit pentru a măsura nivelurile de PM2,5, particule plutitoare periculoase care dăunează plămânilor, potrivit Reuters.

Dacă nivelurile globale de PM2,5 ar fi reduse la nivelul de cinci micrograme pe metru cub recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), speranţa medie de viaţă ar creşte în medie cu 2,2 ani.

Studiul a avertizat că poluarea aerului a fost neglijată ca o problemă de sănătate publică, iar finanţarea pentru a aborda problema este încă inadecvată.

"Acum, când înţelegerea noastră a impactului poluării s-a îmbunătăţit, există argumente mai puternice pentru ca guvernele să îi acorde prioritate ca o problemă politică urgentă", a declarat Christa Hasenkopf, director al Indexului EPIC privind calitatea aerului în viaţă.

Locuitorii din Asia de Sud pierd aproximativ cinci ani de viaţă din cauza smogului, potrivit studiului, India fiind responsabilă pentru aproximativ 44% din creşterea mondială a poluării aerului din 2013.

Locuitorii din China ar putea trăi în medie cu 2,6 ani mai mult dacă ar fi atinse standardele OMS, deşi speranţa de viaţă s-a îmbunătăţit cu aproximativ doi ani din 2013, când ţara a început un "război împotriva poluării" care a redus PM2,5 cu aproximativ 40%.

Calculele EPIC s-au bazat pe un studiu anterior care a arătat că o expunere susţinută la 10 micrograme în plus pe metru cub de PM2,5 ar reduce speranţa de viaţă cu aproape un an.

Nici o ţară nu a reuşit să îndeplinească standardul de 5 micrograme al OMS în 2021, potrivit unui studiu privind datele de poluare publicat la începutul acestui an, scrie Mediafax.

Vânzarea maşinilor pe benzină şi motorină va fi interzisă în UE

Piața auto va avea de suferit din cauza unei decizii pe care Parlamentul European a luat-o în urmă cu ceva timp. Atât mașinile diesel, cât și cele pe benzină vor fi eliminate treptat.Propunerea Comisiei Europene fost aprobată în urma unor îndelungi discuții, iar atât conducătorii auto cât și fabricanții de autovehicule vor fi nevoiți să se conformeze.

Decizia ar trebui să intre în vigoare începând cu 2035, când producătorii și șoferii vor fi nevoiți să renunțe la autovehicule. Motivul care stă în spatele acestei prevederi este reducerea emisiilor de CO2 din atmosferă. Deputații europeni sunt de părere că ar trebui construite și comercializate mult mai multe autovehicule care să nu mai afecteze clima din toată Europa. Schimbările climatice i-au făcut pe cei de la conducere să caute cât mai multe soluții pentru a evita o catastrofă. Încălzirea globală este un subiect foarte discutat în ultima vreme, tocmai de aceea se încearcă pe cât posibil găsirea unor soluții pentru fiecare problemă. Până în 2035 se presupune că producătorii au suficient timp pentru a construi mașini mici, precum și autovehicule comerciale, care să aibă 0 emisii de CO2.

Schimbările climatice i-au făcut pe cei de la conducere să caute cât mai multe soluții pentru a evita o catastrofă. Încălzirea globală este un subiect foarte discutat în ultima vreme, tocmai de aceea se încearcă pe cât posibil găsirea unor soluții pentru fiecare problemă. Până în 2035 se presupune că producătorii au suficient timp pentru a construi mașini mici, precum și autovehicule comerciale, care să aibă 0 emisii de CO2.

Prin votul de miercuri s-a pus capăt și încercărilor făcute de unii europarlamentari de a schimba ținta de reducere a noxelor de la 100% la 90%. Reuters menționează că legea nu e încă definitivă, dar exprimă poziția Parlamentului European în negocierile viitoare cu țările UE privind forma sa finală. Urmează o altă lege care va obliga țările UE să instaleze milioane de încărcătoare electrice pentru autovehicule. Jan Huitema, negociator principal al Parlamentului European pentru această lege, a menționat: „Achiziționarea și conducerea mașinilor cu emisii zero va deveni mai ieftină pentru consumatori”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel