Poliția Română avertizează: O nouă escrocherie privind tranzacțiile online
Poliția Română avertizează asupra unei noi escrocherii online, mult mai complicată decât cele auzite până acum.
Concret, infractorii urmăresc căsuța de e-mail a societăților comerciale, conversațiile și apoi simulează o corespodență reală, printr-o adresă similară cu a societății partenere. Practic, ei trimit un e-mail, care seamănă foarte mult cu modul de comunicare a partenerilor de afaceri, adresa de e-mail este aproape identică, diferențele sunt mici și insesizabile dacă nu suntem atenți. Finalitatea este ca societatea vizată de atac să trimită o sumă de bani prin transfer bancar și apoi ei să deturneze transferul către un cont diferit de al beneficiarului.
”Infractorii caută mereu idei pentru a câştiga ilicit bani. O nouă metodă vizează deturnarea transferurile bancare efectuate de către societăţi comerciale, în relaţiile de afaceri. Schemă infracţională a acestor fapte presupune compromiterea şi accesarea neautorizată a conturilor de e-mail ale societăţilor comerciale, monitorizarea corespondenţei purtate de angajaţii respectivei firme şi simularea corespondenţei reale, prin intermediul unei adrese de e-mail asemănătoare cu cea a societăţii partenere. Finalitatea poate fi deturnarea transferului de bani către un cont bancar diferit faţă de cel al beneficiarului, cont controlat de către alţi membri ai grupării infracţionale”, se arată într-un comunicat IGPR.
[citeste si]
Poliţia recomandă, pentru prevenirea unor astfel de "email fraud", schimbarea, la un interval de timp regulat, a parolelor de acces în conturile de e-mail folosite în activitatea comercială, cu folosirea autentificării în doi paşi. Alte recomandări vizează limitarea utilizării calculatoarelor destinate efectuării de tranzacţii financiare de la utilizarea lor în alte scopuri (accesare email personal, reţele de socializare), fiind evitate astfel şi riscurile de infectarea cu programe informatice de tip malware; stabilirea de proceduri clare de lucru şi informaţi angajaţii cu privire la eventualele riscuri; confirmarea telefonică pentru operaţiunile atipice sau atunci când se solicită efectuarea transferului într-un cont bancar diferit faţă de cel obişnuit.
”Evitaţi de a răspunde la email-urile în care se solicită schimbarea contului bancar, prin utilizarea funcţiei de replay şi creaţi un email nou, prin care să solicitaţi confirmarea acestui fapt. Informaţi în cel mai scurt timp poliţia, în cazul în care societăţile comerciale sunt implicate în astfel de cazuri!”, adaugă IGPR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News