Podul de la Jitia, la un pas de prăbușire, la nici trei ani de când CNAIR îl reparase (FOTO)
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florentina Constantin
WhatsApp
Sursa foto: PRESShub
Sursa foto: PRESShub
Podul de la Jitia, de pe Drumul Național 2 N, din Vrancea, este la un pas de prăbușire, după ce, în urmă cu nici trei ani, a fost "cârpit" de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Asfaltul s-a surpat, la fel și rampa podului, iar parapetele de protecție de pe margini sunt ruginite și gata să cadă în râul Râmnic.

În iulie 2020, autoritățile locale anunțau că podul va fi refăcut de la zero și că lucrarea va fi finalizată în doar 3 luni. Între timp, au construit un pod provizoriu.scrie realitatea.net. La nici trei ani de la momentul inaugurării, podul stă să cadă. Autoritățile locale dau vina pe umezeală și pe alunecările de teren.

DN2 N se desprinde din DN 2 (E 85) București-Buzău-Focșani și este în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău (DRDP Buzău), Regională înființată în 2022 care a preluat șosele  de la DRDP București, Constanța și Iași, scrie presshub.ro. Mai multe Drumuri Naționale secundare din județul Vrancea au fost transferate de la Consiliul Județean Vrancea la CNAIR (pe atunci AND și CNADNR), însă Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, nu ar fi făcut investițiile necesare pentru întreținerea, consolidarea și modernizarea acestor șosele.

Pe ambele laturi ale podului de la Jitia, parapetele de protecție este rupt sau lipsește, iar la rampe este proptit cu o prăjină din lemn.

Vezi FOTO AICI cu podul Jitia care stă să se prăbușească.

Să nu uităm de Podul de la Luțca – Sagna!

Reamintim că, pe data de  9 iunie 2022, podul ce traversează râul Siret ( DJ 207 A) dintre localitățile Luțca – Sagna, s-a rupt. Un autocamion și o autoutilitară circulau pe podul în cauză, din direcția Roman spre Sagna, în urma evenimentului rezultând rănirea conducătorului autocamionului, în vârstă de 56 de ani.

Podul avea probleme încă din septembrie anul trecut, din timpul reparațiilor, cu două luni înainte ca traficul să fie reluat între satele Sagna și Luțca, arătau imagini publicate de Roman TV. Televiziunea locală a arătat atunci mai multe fotografii realizate de amatori, în care se vedea că există mai multe crăpături în structura de rezistență a podului și în pilonii care îl susțin.

De asemenea, presa locală semnala la finalul lunii martie 2022 că o mică grindă a podului s-a desprins și că, potrivit informațiilor furnizate de constructor, „acestea nu ar fi grinzi de susținere, ci doar lucrări ascunse, tencuite, la momentul reabilitării obiectivului având scopul de a întinde cablurile din hobane și nu de a susține podul”.

Explicațiile halucinante ale celui care l-a construit: Nu s-a umblat la structura de rezistență. Un fel de modernizare

„Ori a fost o cedare ... noi n-am dezvelit hobloanele să vedem ce se întâmplă în interior. Am respectat proiectul pe care l-am avut. Nu s-a umblat la structura de rezistență 99% deloc. Am făcut un fel de modernizare și reabilitare a podului. Tencuieli la grinzi, la placa de pe pod nouă”, a spus Romică Rotaru, patronul firmei care a realizat podul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel