Data publicării:

Podul de la Brăila are denivelări, la o lună de la inaugurare. CNAIR dă vina pe șoferi 

Autor: Dan Carp | Categorie: Stiri
WhatsApp
Facebook - Pod suspendat Brăila
Facebook - Pod suspendat Brăila
Au apărut deja primele denivelări pe recentul inaugurat pod de la Brăila. Sunt porțiuni în care asfaltul deja s-a lăsat. 

Podul de la Brăila a fost inaugurat în urmă cu aproximativ o lună, pe data de 6 iulie 2023. Atunci au fost prezente cele mai importante oficialități ale țării, de la premierul Ciolacu până la președintele Iohannis. Totuși, lucrarea nu pare să fie tocmai ce trebuie: nu a trecut nici o lună, iar asfaltul dă semne de oboseală. 

2. Inquam Pho... (pod-braila-2_22113900.jpg)

CNAIR nu știe deocamdată ce s-a întâmplat dar are două piste: pe deoparte spune că ar putea fi vina șoferilor care nu au respectat restricțiile de tonaj, iar pe de altă parte ar putea fi vorba despre o proastă execuție. 

"Sunt niște denivelări, știm de ele. Dacă se circulă cu tonaje mari și nu se respectă restricțiile se poate duce la aceste deformări sau o metodologie de așternere a asfaltului care nu a fost potrivit acestui tip de pod, vom vedea la expertiză," a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

Zonele afectate despre care se vorbește în mai multe clipuri care circulă pe internet ar fi zona de beton din dreptul viitoarelor taxări dar și câteva porțiuni de asfalt proaspăt turnat. 

Deschis în urmă cu o lună, căile de legătură cu podul nu sunt gata nici acum

 

Chiar dacă inaugurarea a fost făcută cu foarte mare fast, pe lângă problemele deja expuse, mai există și altele: în momentul de faţă, accesul pe pod de pe malul tulcean al Dunării se face pe digul şosea Măcin-Smârdan, cale rutieră cu câte o singură bandă pe fiecare sens, proiectul podului incluzând o a doua şosea, aflată în lucru, care va lega podul de satul tulcean Jijila, dar care nu se știe cu exactitate când va fi gata. 

Digul şosea Măcin-Smârdan a fost, ani la rând, în atenţia autorităţilor judeţene, din cauza stării precare a acestuia, dar şi a statutului juridic. De fiecare dată când nivelului Dunării creştea, pentru a preveni apariţia unor probleme, autorităţile impuneau limită de viteză şi, uneori, limită de tonaj pentru autovehicule.

Deschis traficului rutier în urmă cu aproximativ o lună, podul peste Dunăre între judeţele Tulcea şi Brăila a fost realizat cu fonduri europene prin mecanismul financiar Investiţii Teritorial Integrate (ITI) - Delta Dunării cu scopul de a micşora decalajele de dezvoltare dintre comunităţile din Deltă şi judeţele limitrofe, bugetul total al investiţiei fiind de circa 525 de milioane de euro

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel