Piața auto din România devine „verde”. 11,6% din mașinile vândute sunt ecologice
Unul din 10 autoturisme vândute în România este electrificat, anunță APIA.
Conform Agerpres, cota de piață a autoturismelor electrificate a ajuns la 11,6% din total vânzări, la finele primelor patru luni ale anului, aproape dublă față de aceeași perioadă din 2020, când se consemna o pondere de 5,5%, relevă datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Potrivit statisticii oficiale, deși s-a înregistrat o contracție importantă a achizițiilor de autoturisme, cele „verzi” au performat și în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, cu un salt de 79,8%, comparativ cu primele patru luni ale anului anterior. În acest context, se remarcă o creștere importantă în cazul autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%), raportat la perioada de referință.
Autoturismele full hibrid au o creștere de aproape 75%. Cele hibride de tipul plug-in au avut creștere de 155%
Datele APIA arată că, în intervalul ianuarie - aprilie 2021, cele mai multe achiziții noi de autoturisme ecologice au fost consemnate în categoria autoturismelor full hibride, respectiv 2.203 de unități, în creștere cu 74,2% față de perioada similară din 2020.
De asemenea, vânzările de autoturisme plug-in hybrid au crescut cu 155,2%, la 462 de unități, în timp ce modelele electrice 100% au înregistrat o majorare de 59%, până la 501 exemplare.
Clasificarea pe mărci
Statistica de specialitate evidențiază, totodată, că, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conducea, în intervalul analizat, Volkswagen - cu 153 de unități, urmată de Peugeot, cu 56 de exemplare, BMW (51), Renault (36), Hyundai (30), Mini (28), Mazda (24), Nissan (22), Smart (17) și Opel (14). În același timp, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România au fost comercializate de: Toyota - cu 1.766 de unități, Hyundai (268), Ford (59), Lexus (49), Renault (23), Honda (21), Subaru (10), Kia (5) și Suzuki (2).
În topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, Mercedes-Benz se află pe prima poziție, cu 95 de unități comercializate, iar pe locurile următoare Volvo - cu 84 de exemplare, BMW (80), Renault (53), Ford (39), Mitsubishi și Porsche (câte 23 de exemplare), Skoda (9), Volkwagen (8) și Mini (7). Potrivit sursei citate, la nivelul primelor patru luni din 2021, au fost comercializate 3.166 de mașini „verzi” noi, față de 1.761 de exemplare, în același interval din 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News