Data publicării:

PE propune crearea unei etichete „Europa“ pentru promovarea comună a UE ca primă destinaţie turistică din lume

Autor: DCNews Team | Categorie: Arhiva
WhatsApp
paris
paris

Parlamentul European a adoptat marţi o rezoluţie care propune crearea unei etichete 'Europa' pentru promovarea comună a UE ca primă destinaţie turistică din lume, se arată într-un comunicat.

În textul rezoluţiei se precizează de asemenea că sectorul turistic trebuie să beneficieze de subvenţii europene provenite din fondurile structurale pentru a restaura, inova şi asigura o ofertă de calitate, diversificată şi axată pe moştenirea pluriculturală, transmite Agerpres.

Alături de crearea unei 'etichete europene a turismului de calitate' care să fixeze criterii minime de calitate şi a unei 'carte europene a turistului' cu un cadru comun al drepturilor pasagerilor, Parlamentul preconizează armonizarea progresivă a sistemelor de clasificare a stabilimentelor hoteliere în UE şi o Taxă pe Valoare Adăugată (TVA) redusă aplicată produselor turistice.

Pentru a atenua impactul negativ al turismului asupra mediului, Comisia ar trebui să monitorizeze metodele de amenajare, în special pentru teritoriile de coastă, şi să încurajeze recurgerea la moduri de transport care să respecte mediul, se mai arată în rezoluţia bazată pe un raport al europarlamentarului italian Carlo Fidanza (PPE).

Pe termen scurt, eurodeputaţii cer o propunere legislativă pentru reglementarea sectorului centrelor de sănătate (SPA), un ajutor european pentru restaurarea 'destinaţiilor turistice în declin' şi o revizuire a directivei privind pachetele de călătorie.

Parlamentul invită Comisia ca, până în 2012, să prezinte o strategie integrată, în linie cu dreptul comunicării din 2010, pentru a încuraja un turism axat pe cultură, istorie, religie, natură, stimulând în acelaşi timp noi oferte în domeniul sportului, al promovării patrimoniului industrial şi al agroturismului. Aceste iniţiative, precum şi un acces rapid la internet pe întreg teritoriul ar permite crearea de locuri de muncă durabile în regiuni şi de a contracara exodul rural.

O pregătire mai bine recunoscută care să favorizeze mobilitatea muncitorilor ar putea atenua dificultăţile legate de caracterul sezonier al muncii şi ar reduce flagelul muncii nedeclarate, mai precizează eurodeputaţii.

Sectorul turismului reprezintă a treia activitate socio-economică a Uniunii şi contribuie cu 10% la PIB şi reprezintă 12% din piaţa forţei de muncă. Acest sector este constituit în mare parte din microîntreprinderi, precum şi din întreprinderi mici şi mijlocii. Tratatul de la Lisabona include turismul printre competenţele specifice ale UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel