Data publicării:
PDL Prahova, un fel de magazin alimentar. Pe ce s-au dus banii de campanie
Autor: DCNews Team | Categorie: Politica
Potrivit unui document publicat de altphel.ro, organizația PDL Prahova a cheltuit sume importante pe mâncare și alte produse cu câteva zile înainte de începerea campaniei electorale din 10 iunie.
„Lista, sosită la noi pe surse, este reală cel puțin în parte, mai multe numere de facturi de la firmele care apar acolo fiind deja confirmate pentru noi de către agenții economici nemulțumiți că nu și-au luat banii. Din datele pe care le avem, la ora asta PDL are datorii de peste 300.000 de euro la diverse firme. Îi sfătuim pe oamenii care conduc societățile astea să le pună cruce banilor, noi avem de luat de la ăștia 20.000 de euro de la alegerile din 2008!”, scrie altphel.ro
”Pate, cozonac, bere, pui, pulpe, vin, cafea, mălai, pește, orez, ulei, ficat, pipote. Asta pare mai degrabă lista de achiziții a unui magazin alimentar. Asta a făcut PDL înainte de campania electorală, încercând să-i obișnuiască pe alegători că votul trece prin stomac.„, mai scrie site-ul.Jurnaliștii altphel.ro spus că ”Roberta Anastase poate fi considerată mama șpăgii electorale, în România. Nu pentru că a fost prima care a făcut asta, mită electorală constând în bilete la spectacole și alimente, pâine și circ deci, se dă încă de pe vremea imperiului roman, Cicero fiind cel care, după ce a câștigat alegerile, a dat o lege prin care cumpărarea de voturi prin metodele descrise mai sus era aspru pedepsită. Roberta Anastase a fost cea care a determinat creșterea sumelor alocate pe cap de alegător.” De asemenea, ei mai scriu că Roberta Anastase este inițiatorul modelului cadourilor permanente, care îi determină pe alegători să judece altfel atunci când merg la vot. ”Dacă până în 2000 cadourile erau simbolice, după 2004, Roberta Anastase a instituit modelul cadourilor permanente, cu scopul de a-i dresa pe alegători. Dacă primești pește și mălai de Florii, cozonac și vin de Paște și de Crăciun, un tort de ziua ta, plata întreținerii într-o lună grea, ghiozdan echipat complet pentru copil, în septembrie, o pungă cu alimente, în februarie, când întreținerea e mare, o excursie la o mânăstire, o pilotă sau o geacă, în prag de iarnă, și exemplele pot continua, altfel judeci când ești chemat la vot. Ei bine, Roberta Anastase a avut grijă ca alegătorii să primească astfel de cadouri, care pot fi ușor încadrate la mită electorală, luate și separat, nu neapărat adunate. De la câțiva euro pe cap de alegător cu drept de vot, Roberta și PDL au dus ștacheta la cel puțin 50 de euro, într-un an electoral. Ceea ce este enorm. Așa se explică și scorul foarte mare pe care l-a luat PDL Prahova la alegerile locale (atât la Ploiești, cât și la Consiliul Județean), în comparație cu scorul PDL din alte județe. Adică, la o medie a partidului de 12%, PDL Prahova a depășit în Prahova 35%.„, se arată pe site-ul altphel.roFiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News