Pasajul de la Lujerului și cel de la Băneasa, bombe cu ceas: Clasa 5 de risc... poate fi catastrofal
Șoferii care circulă în București în aceste zone se află în fața unui risc incredibil.
Pasajul Lujerului şi Podul Băneasa sunt în pericol de colaps, având probleme mari la structura de rezistenţă şi e nevoie urgentă de reparaţii capitale. Cel mai periculos este Pasajul Lujerului, care traversează Bulevardul Iuliu Maniu. Construit în 1987, tunelul a fost încadrat în clasa maximă de risc, arată Observator. Ultima oară a fost făcut o expertiză aici acum 19 ani, când s-a decis că e nevoie de reparații. Au început în 2009, ca un an mai târziu lucrările de reabilitare şi consolidare a structurii de să fie încheiate.
"Unu: pui restricţii. Nu laşi tramvaie să treacă pe el sau pe sub el, nu laşi autobuzele, camioanele. Al doilea lucru: să-l închizi. Dar asta înseamnă, mai ales în oraş, o redirecţionare a traficului, ceea ce deranjează foarte, foarte mult. Şi atunci se merge pe burtă, se mai cârpeşte pe aici, pe acolo, ca să mai ţină un pic", consideră Ionuţ Ciurea, asociaţia Pro Infrastructura, cu privire la soluții, conform sursei citate.
Şi Podul Băneasa are nevoie urgentă de reparaţii capitale. "De-a lungul anilor, la podul Băneasa s-au făcut lucrări minime, nu a fost niciodată reabilitat sau expertizat tehnic. La prima analiză de acest fel podul a fost încadrat în clasa 5 din 5 de risc. Asta înseamnă că este în pericol de colaps", citează reporterul Observator.
Poduri precum Eroilor, Timpuri Noi, Vitan, Ciurel, Cotroceni sau pasajul Fundeni sunt în clasa 4 de risc. Nu sunt în pericol de prăbuşire, dar trebuie intervenit în următorii ani pentru consolidare. Doar două proiecte de infrastructură stau ceva mai bine: pasajul Pipera şi podul Lacul Tei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News