Părinți de succes: Profesorul autoritar și dominator nu este eficient
Percepția unor părinți, potrivit căreia un profesor autoritar și dominator este mult mai eficient în asigurarea unei calități ridicate a procesului de învățare comparativ cu unul blând, este analizată de profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educație.
Cu toate că există părinți care consideră că, întrucât micuțul lor este "mai indisciplinat", are nevoie de un "o mână de fier care să-l disciplineze", specialistul în Educație afirmă că, mai întâi trebuie să se înțeleagă ce înseamnă un profesor autoritar.
Dacă un dascăl la care elevii au doar obligații (și nu și drepturi) care folosește duritatea ca unic mod de a convinge elevii este nociv pentru sănătatea emoțională a copiilor noștri, la fel de nociv este și cel care împinge blândețea până la o lipsă de fermitate în relația cu elevii.
Pentru a exemplifica nocivitatea unui comportament excesiv de autoritar al unui dascăl, profesorul universitar Pânișoară amintește un experiment interesant realizat de Bushman (1998), care a pus un grup de oameni să vizioneze un fragment dintr-un film violent și alt grup un film nonviolent, iar la 5 minute de la începerea vizionării era introdusă o reclamă. La finalul experimentului s-a constatat că subiecții din grupul care vizionase imaginile violente nu reținuseră prea multe aspecte din reclama inserată în perioada vizionării.
De aceea, extrapolând, calitatea mediului în care se produce învățarea are un impact semnificativ asupra reținerii informației, motivând, astfel, de ce climatul educațional trebuie să fie cald, pozitiv și ferm, în caz contrar obținându-se doar efectul contrar.
Citește mai multe pe performante.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News