Părinți de succes: O să plutească fantoma masteratului didactic dacă..
Ion Ovidiu-Pânișoară, un renumit specialist în Științele Educației, atrage atenția că modul în care o să arate mâine educația depinde nu doar de formarea cadrelor didactice, ci și de cum este susținută profesia didactică. În caz contrar, explică specialistul în Educație, " o să ne adâncim într-un război al formelor fără fond deasupra cărora – din când în când – o să plutească fantoma masteratului didactic".
În contextul în care dezbaterile publice despre rolul masteratului didactic sunt reluate cu tenacitate, profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București, vorbește despre așteptările societății de la dascălii care trebuie să formeze noile generații.
"Cu toții ne dorim ca la catedră să ajungă profesori buni, profesori care să-i motiveze pe copiii noștri, să le fie modele, să aibă capacitatea de a face din orice lecție un spectacol al căutărilor, al descoperirilor, al înțelegerii. Profesori care să aibă cunoștințe de specialitate solide, să jongleze cu practica didactică, să facă școala un laborator al cunoașterii. Profesori care să comunice excelent cu elevii (dar și cu părinții, colegii lor, comunitatea locală), profesori care să meargă la școală cu zâmbetul pe buze și care să devină un magnet pentru generații și generații de copii care-și caută drumul în viață", susține profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, care este convins că profesorii români, inclusiv cei formați deja în sistemul care este pus astăzi sub semnul întrebării, pot îndeplini toate aceste cerințe.
[citeste si]
"Totul ține de vocație și de modul în care sistemul motivează profesorul care POATE să fie bun să VREA să fie bun zi de zi", afirmă specialistul în Științele Educației. Totodată, acesta le transmite celor care cred că de formarea cadrelor didactice (prin actuala formulă, în timpul/paralel cu formarea de specialitate ori prin formula masteratului didactic) depinde modul în care o să arate mâine educația, că geșesc.
Citește mai multe pe performante.ro
"Într-adevăr, este bine să ne gândim să schimbăm, să inovăm, să transformăm (deși dacă este vorba să asigurăm o continuitate mai bine repunem pe masa discuțiilor cum se formează profesorii astăzi și optimizăm ceea ce funcționează bine în loc să pornim de la zero). Dar dacă nimeni nu se gândește cum să ofere sprijin profesorilor în momentul în care aceștia au ajuns în sistem, să refacem prestigiul carierei didactice, să finanțăm mai bine învățământul ori să consolidăm un parteneriat real între părinți și dascăli, atunci o să formăm degeaba profesori prin masterat, doctorat sau studii postdoctorale. Să ne gândim cum formăm profesorii, dar să ne gândim și cum susținem profesia didactică. Altfel o să ne adâncim într-un război al formelor fără fond deasupra cărora – din când în când – o să plutească fantoma masteratului didactic", atrage atenția profesorul universitar Pânișoară.
Citește și: MASTERAT DIDACTIC. Obligativitatea sa este vitală pentru profesori
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News