Ordonanţa 50/2008 privind taxa de poluare, constituţională
Curtea Constituţională a respins, miercuri, cu majoritate de voturi, ca fiind neîntemeiate criticile de neconstituţionalitate ale unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 50/2008 privind taxa de poluare.
Judecătorii CC au luat în considerare faptul că OUG 50/2008 a suferit modificări care sunt în acord cu cerinţele Uniunii Europene . Anterior, CC respinsese ca inadmisibile sesizările de neconstituţionalitate a OUG 50/2008, iar prin decizia de miercuri Curtea a progresat, considerând că reclamaţiile ulterioare înregistrate sunt neîntemeiate.
Decizia Curţii de miercuri urmează a fi motivată şi publicată în Monitorul Oficial.
"Taxa de poluare introdusă de România, impusă maşinilor la prima lor înregistrare în România, contravine legislaţiei Uniunii Europene. Respectiva lege (prin care s-a introdus taxa de poluare la prima înmatriculare, n.r.) are efectul de a descuraja importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre", a decis, în 7 aprilie 2011, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene de la Luxemburg (CJUE).
Taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României, arată Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti.
Punctul de vedere al CJUE a fost emis la cererea Tribunalului Sibiu, care judeca un proces în care un român a dat în judecată statul întrucât a considerat că taxa de primă înmatriculare este ilegală.
"Curtea apreciază că legislaţia românească în această materie are ca efect faptul că vehiculele second-hand importate, cu o vechime considerabilă, sunt taxate cu până la 30 la sută din valoarea lor - chiar dacă este aplicată o reducere însemnată la taxă ca urmare a scăderii valorii acestora - în timp ce maşinile similare oferite pe piaţa auto second-hand internă (din România, n.r.) nu sunt supuse acestei taxe. În atare condiţii, legislaţia are ca efect descurajarea importului şi înscrierii în circulaţie în România a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre", afirmă CJUE.
Citeşte şi:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News