Puţini ştiu cum a apărut ideea acestui eveniment anual şi cum a primit numele de Black Friday.
Totul a început cu doi bancheri de pe Wall Street, care au cumpărat o cantitate semnificativă de aur în SUA, în speranţa creşterii preţului global şi pentru a-l vinde cu profituri uriaşe. În schimb, vineri, 24 septembrie 1869, în ziua denumită ulterior Black Friday, piaţa aurului din SUA s-a prăbuşit şi acţiunile celor doi au semănat faliment pe Wall Street.
Ani mai târziu, Black Friday şi-a căpătat semnificaţia actuală, iar pentru americani, această zi are o dată clară: e vinerea care urmează după Ziua Recunoştinţei. Astfel, oamenii se trezesc după masa festivă şi se îndreaptă spre magazine.
Ofiţerii de poliţie din Philadelphia au fost primii care au asociat Black Friday cu momentul de după Ziua Recunoştinţei. Acest lucru se întâmpla în 1950, când mai mulți suporteri au venit în oraş pentru un meci, blocând traficul şi provocând haos general. Poliţiştii nu şi-au putut lua liber, lucrând în ture întregi şi obositoare pentru a controla prăpădul din acea zi de Black Friday, notează Mediafax. Ulterior, numele s-a răspândit, iar comercianţii au transformat totul în avantajul lor. Black Friday s-a transformat în cel mai mare eveniment de cumpărături din SUA, când magazinele reduc preţurile pentru a spori profiturile şi a da startul sezonului festiv.
Amintim că ANPC a înfiinţat, recent, Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate. Comandamentul, a cărui strategie de funcţionare a fost stabilită în urma unei videoconferinţe cu toţi comisarii şefi şi comisarii şefi adjuncţi din ţară, este coordonat de Paul Anghel, Director General ANPC.
„Reamintim consumatorilor că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”, conform ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Doi mari actori români au scris istorie împreună, dar s-au urât în viața reală. De ce nu și-au vorbit timp de 32 de ani
- Probleme pentru doi concurenți, la Te cunosc de undeva: "M-am trezit cu genunchiul umflat"
- DNA, primele acuzații oficiale după perchezițiile la Complexul Energetic Oltenia (CEO). Cine este directorul reținut. Acuzațiile procurorilor
- Dispare obiceiul de a consuma vin? Ce afectează vânzarea popularei băuturi
- "Să aprindem grătarele". Ce spune Mihaela Bilic despre mici, cel mai popular aliment printre români
- 10 lucruri pe care nu le știai despre primarul USR Dominic Fritz
- BANCUL ZILEI: Lucruri dificil de realizat
- Selly, explicații în scandalul cu Radu Alexandru - "piticigratis", Iorga, Adrian Elicopter de Luptă și acuzațiile de viol / video