Obiectul din casă cu cea mai mare încărcătură bacteriană. Ce pericole poate ascunde

Autor: Elena Aurel | Categorie: Stiri
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @EyeEm
Soarele de care putem să ne bucurăm, în mare parte din an, este un mare aliat pentru a elimina bacteriile din casă, care sunt responsabile de infecții asupra cărora ar trebui să fim mai atenți.

Obiceiul nostru este să ne preocupăm mai mult de prezența virusurilor și a bacteriilor din surse externe, adică de lucruri străine corpului nostru și casei noastre. Însă adevărul este că infecțiile și bolile pot fi contractate și în propria noastră casă: totul depinde de nivelul de igienă pe care reușim să îl menținem, fără a uita nicio cameră din locuința noastră.

Chiuveta și toaleta sunt spații asociate cu bacteriile: ele conțin resturi alimentare și deșeuri organice. În chiuvetă, laveta și buretele sunt două elemente care adună o cantitate mai mare de bacterii. Despre această problemă de igienă știm cu toții, dar un studiu realizat de Organizația Consumatorilor și Utilizatorilor (OCU) a constatat că, în până la 90% din cazurile studiate, igiena era deficitară și ineficientă: bacteriile îi colonizaseră chiar și atunci când utilizatorii credeau că sunt curate.

Baia, în special toaleta, este considerată și ea un loc în care se acumulează bacterii. Din acest motiv, trebuie să fim foarte atenți când folosim produse de curățenie diferite față de cele din bucătărie și, desigur, să aplicăm aceleași reguli stricte de igienă.

Problema este că, odată ce atât bucătăria, cât și baia sunt recunoscute ca fiind spații mai susceptibile la aceste microorganisme, uităm de o altă cameră în care se pot acumula milioane de bacterii: dormitorul.

2. Sursa foto... (pillows-perne_90603600.jpg)

Sursa foto: https://www.freepik.com/, @New Africa

Pernele, rezervoare naturale de bacterii

Corpul uman conține bacterii care pot cauza boli, dar și altele necesare și foarte prezente, cum ar fi cele din sistemul nostru digestiv, care au rolul esențial de a asigura funcționarea corectă a mecanismului său. Conform Institutului Național de Cercetare a Genomului Uman, corpul uman conține de zece ori mai multe celule bacteriene decât celule umane.

Un studiu comandat de o marcă americană de saltele a indicat perna ca fiind obiectul din casă cu cea mai mare încărcătură bacteriană. Comparată cu toaleta, fața pernei poate acumula până la 17.400 de ori mai multe microorganisme, ceea ce înseamnă până la trei milioane de bacterii. Prin urmare, este crucial să menținem o igienă adecvată nu doar a pernelor, ci și a lenjeriei de pat în general, inclusiv a saltelei, deoarece toate acestea sunt rezervoare naturale de bacterii patogene.

Mai vorbim, de exemplu, despre Staphylococcus aureus, o bacterie care se găsește pe piele și în nas și care, fără o curățare corespunzătoare a lenjeriei de pat, poate duce la afecțiuni dermatologice, infecții ale tractului urinar și chiar pneumonie sau bacteriemie (infecție a sângelui). Aceste bacterii se hrănesc cu celule moarte ale pielii, transpirație, fire de păr și acarieni.

Sfaturi