Constructorul auto german Volkswagen poartă discuţii cu oficialii de la Ankara cu privire la regimul fiscal în domeniul auto din Turcia, în contextul în care vrea să ajungă la un acord privind o investiţie de un miliard de euro într-o uzină de asamblare în Turcia, au declarat joi pentru Reuters două surse din apropierea acestui dosar.
Oficial, Volkswagen a informat luna trecută că nu a luat încă o decizie cu privire la ţara care va găzdui noua sa uzină, dar sursele din apropierea acestui dosar au declarat că Volkswagen înclină să investească în Turcia şi este pe punctul să ia o decizie în acest sens.
"Volkswagen este în mare parte gata să investească un miliard de euro în Turcia", a apreciat una dintre surse.
Discuţiile cu autorităţile de la Ankara vizează taxele pe autovehicule. Conform regimului fiscal din Turcia, achiziţiile de autoturisme sunt vizate de o taxă specială pe consum care vizează între 45% şi 60% pentru autoturismele cu motoare de până la 1,6 litri şi creşte până la 100%-110% pentru cele cu motoare de până la 2 litri.
"Singura cerere deosebită a Volkswagen vizează taxarea de pe piaţa autovehiculelor", a subliniat o sursă citată de Reuters, adăugând că autorităţile din Turcia încearcă să găsească o formulă care să răspundă la îngrijorările Volkswagen fără a-i dezavantaja pe actualii producători de autoturisme din Turcia.
O serie de mari constructori auto, precum Fiat, Renault, Ford, Hyundai şi Toyota, au produs peste 1,3 milioane autovehicule în Turcia anul trecut.
Taxele mari practicate de Turcia pentru autoturismele mari îi determină pe mulţi cumpărători şi producători locali să se orienteze spre autoturismele cu motoare mici. În 2018 autoturismele cu motoare mai mici de 1,6 litri au reprezentat 96% din piaţa autoturismele noi din Turcia.
Volkswagen a analizat şi posibilitate de a construi uzina în Bulgaria, dar sursele susţin că în prezent grupul german este pe punctul de a finaliza un acord cu Turcia.
"Singura chestiune care a mai rămas de rezolvat este sistemul de taxe", a declarat o altă sursă citată de Reuters, adăugând că acest obstacol ar putea fi depăşit.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Scandal la "spitalul reziștilor", Colțea. Nu au bani de medicamente, dar aduc firme peisagistice. Chirieac: E vorba despre reforma profundă a sistemului de sănătate din România