O „gaură” de 1,5 trilioane de ruble s-a format în bugetul rus, în ultimele trei luni. Fără vânzări record de petrol și gaz, economia Rusiei va intra în colaps
Cheltuielile militare record și problemele legate de colectarea impozitelor continuă să aducă probleme bugetului rus.
Trezoreria federală a avut un deficit pentru a treia lună consecutiv, în august, potrivit datelor Ministerului de Finanțe publicate luni.
Cumulat, în cele trei luni de vară, cheltuielile guvernamentale s-au dovedit a fi cu 1 452 de miliarde de ruble mai mari decât veniturile, din care 344 de miliarde de ruble a reprezentat deficitul în august.
Ultima lună de vară a adus guvernului o nouă scădere a fluxurilor chiriilor de mărfuri: volumul total al veniturilor din petrol și gaze - 671,9 miliarde de ruble - a devenit cel mai scăzut din iunie 2021, după ce țările asiatice au redus achizițiile de petrol rusesc la minimul de la începutul războiului , iar Gazprom a blocat livrările către Europa, reducând exporturile de aproape trei ori în termeni anuali.
Pe parcursul lunii, bugetul a primit doar 33,7 miliarde de ruble impozit pe producția de gaze - suma minimă de la „zilele ploioase” ale pandemiei din 2020. Prin comparație: în aprilie și mai suma a fost de 70 de miliarde de ruble pe lună.
Taxele din sectoarele non-primare ale economiei au scăzut în august cu 14% în termeni anuali, la 1,157 trilioane de ruble. Și veniturile bugetare totale - cu 10%, la 1.829 de miliarde de ruble. În același timp, cheltuielile au crescut cu 8,4% față de an - 2,174 trilioane de ruble.
Dacă luăm în considerare inflația, pe care Rosstat a estimat-o la 14,3% în august, atunci în termeni reali, eșecul veniturilor non-petrol și gaze se apropie de 30%, estimează Evgeny Suvorov, economist la Centrocredit Bank.
Forțat să cheltuiască pentru război și sprijin pentru economie, bugetul în trei luni a „mâncat” întregul excedent pe care l-a putut acumula în prima jumătate a anului: din cele 1,589 trilioane de ruble la începutul lunii iunie, doar 131 miliarde ruble au rămas până la începutul lunii septembrie.
Acest „airbag”, strâns în detrimentul profiturilor de materie primă în martie și aprilie, se va „dezumfla” complet în septembrie: bugetul va deveni deficitar, dacă îl evaluăm nu pe luni, ci de la începutul anului, din moment ce nevoile statului cresc, iar capacitatea de a colecta taxe este limitată, spune Natalia Lavrova, economist la BCS Financial Group, pentru The Moscow Times.
Potrivit ei, pentru a se ridica, bugetul are nevoie de petrol vândut la prețul de 100 de dolari pe baril. Prețul este cu un sfert mai ieftin - 74,73 de dolari în august. Anul viitor, ținând cont de creșterea costurilor, petrolul ar trebui să coste 108 de dolari pentru ca bugetul să fie echilibrat, estimează Lavrova.
Rusia, încolțită de criză și de sancțiuni. Kremlinul le cere piloților să își repare singuri avioanele
„Împreună cu Ministerul Transporturilor, trebuie să pregătim și să certificăm piloții ca luptători universali: aceștia trebuie să fie simultan atât piloți, cât și tehnicieni de aeronave. Și echipamentul ar trebui să ofere posibilitatea reparației pe teren”, a declarat Bocharov.
Potrivit lui Bocharov, în primul rând, vorbim despre piloți ai aviației regionale.
Oleg Prikhodko, vicepreședintele Sindicatului Aviatorilor din Rusia, actual pilot, consideră că o astfel de propunere nu poate fi implementată în practică, deoarece piloții și tehnicienii sunt două profesii complet diferite, notează The Moscow Times.
Potrivit acestuia, acum piloților li se permite uneori să inspecteze aeronava și să facă niște lucrări simple, dar numai după consultarea inginerilor. „Întreținerea completă necesită o educație separată. Deci această propunere a Ministerului Industriei și Comerțului este nerealistă”, a subliniat Prihodko.
Anterior s-a raportat că, pentru a economisi bani, Ministerul Industriei și Comerțului intenționează să înlocuiască copilotul din aeronave cu unul virtual, în ciuda faptului că acest lucru este contrar regulilor internaționale de siguranță a zborului.
De asemenea, companiile aeriene ruse le-au recomandat piloților lor să folosească mai puțin frânele la aterizare și rulare pentru a conserva resursele avioanelor de linie occidentală, ale căror piese de schimb nu sunt furnizate din cauza sancțiunilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News