O erupție energetică uriașă a fost detectată în spațiu. Cercetătorii chinezi spun că ar fi fost provocată de o stea neutronică magnetică
Autor: Liana Ganea
foto: Freepik
 Din cele 13 misiuni cu echipaj, jumătate au fost vizite la stația spațială Tiangong din China, construită independent, sau „Palatul Ceresc” în chineză.

China va trimite joi trei astronauți pe orbita joasă a Pământului, în cea de-a 13-a misiune cu echipaj a țării în spațiu, marcând mai bine de două decenii de zbor spațial uman chinez.

S-a detectat o erupție energetică uriașă de la stea neutronică magnetică

"Magnetarii" sunt printre cele mai controversate obiecte ale universului - o clasă de rămășițe stelare compacte numite stele neutronice care posedă câmpuri magnetice extrem de puternice. Din când în când, ele produc erupții catastrofale de raze gamma în cea mai puternică eliberare nedistructivă de energie cunoscută în cosmos. Oamenii de știință au detectat acum cel mai îndepărtat exemplu cunoscut al uneia dintre aceste erupții, numită erupție gigantică, de la un magnetar dintr-o galaxie numită Messier 82 sau M82. Acest val de raze gamma, cea mai puternică formă de lumină, a dezlănțuit în doar o zecime de secundă cantitatea de energie pe care soarele nostru ar o emite într-un interval de aproximativ 10.000 de ani, au spus ei, potrivit Reuters.

Tensiuni între Rusia și SUA la ONU, din cauza armelor nucleare în spațiu

Rusia a respins miercuri o rezoluție a Consiliului de Securitate al ONU, elaborată de SUA, care cere țărilor să prevină o cursă a înarmărilor în spațiul cosmic, o mișcare care a determinat Statele Unite să se întrebe dacă Moscova ascunde ceva. Votul a avut loc după ce Washingtonul a acuzat Moscova că a dezvoltat o armă nucleară anti-satelit pentru a fi pusă în spațiu, acuzație pe care Rusia a negat-o. Președintele rus Vladimir Putin a spus că Moscova este împotriva introducerii armelor nucleare în spațiu.

Noutăți în zona de studiu a genomului. Ce s-a descoperit

Plantele cu flori - de la porumb, grâu, orez și cartofi până la arțar, stejar, măr și cireș, precum și trandafiri, lalele, margarete și păpădie și chiar floarea cadavrului și crinul voodoo - sunt pietrele de temelie ale ecosistemelor Pământului și esențiale pentru omenire. O nouă cercetare bazată pe datele genomului pentru 9.506 specii, precum și pe o examinare a 200 de fosile, oferă cea mai profundă înțelegere până în prezent a istoriei evolutive a plantelor cu flori, numite angiosperme - cel mai mare și mai divers grup de plante. Acesta detaliază modul în care angiospermele au apărut și au devenit dominante în timpul erei dinozaurilor și cum s-au schimbat în timp.

Șeful NASA le cere națiunilor să lucreze împreună pentru schimbările climatice

NASA speră că națiunile vor colabora mai strâns în viitor pe subiecte precum schimbările climatice, inclusiv emisiile de gaze cu efect de seră, a declarat șeful agenției spațiale, Bill Nelson. Soluții pentru atenuarea emisiilor de gaze cu efect de seră care încălzesc rapid planeta și provoacă criza climatică există deja, dar necesită schimbări fără precedent la o scară și un ritm nou.