Număr de WhatsApp al Protecției Consumatorilor pentru sesizarea neregulilor urgente
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andrei Itu
WhatsApp
Număr de WhatsApp al Protecției Consumatorilor pentru sesizarea neregulilor urgente / Fotografie creată de Anton, de la Pexels
Număr de WhatsApp al Protecției Consumatorilor pentru sesizarea neregulilor urgente / Fotografie creată de Anton, de la Pexels
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, pune la dipoziţia consumatorilor, începând de luni, 7 februarie, un număr special de telefon, respectiv 0790.219.551, folosit exclusiv în aplicaţia WhatsApp, pentru sesizarea neregulilor cu caracter de urgenţă.

Potrivit unui comunicat al ANPC, la acest număr, care nu va folosi funcţia de apel video sau cu voce, sunt aşteptate mesajele scrise şi imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgenţă în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul ţării. Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică şi gaze naturale, cazuri de debranşări, pentru neplată a unor facturi greşite la energie încă necorectate, precum şi situaţii urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.

Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competenţa legală de soluţionare a instituţiei şi le vor da curs.

ANPC precizează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent.

"Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat. Reclamaţiile se fac în format scris - transmise prin poştă -, în format electronic sau se depun personal, pentru soluţionarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege", se arată în comunicat. Formularul de reclamaţie online se află pe site-ul instituţiei, la linkul http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx.

Citește și Mizerie, gunoaie și produse expirate. Nereguli grave descoperite într-un magazin al Mega Image

Într-un comunicat al ANPC se aduce la cunoștință faptul că un magazin din lanțul comercial Mega Image a fost depistat cu probleme de igienă. 

În urma unei sesizări sosite de la consumatori, referitoare la condițiile în care se desfășoară activitatea comercială în două magazine Mega Image, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat, pe 01.02.2022, o acțiune de control – coordonată de vicepreședintele ANPC Mihai Culeafă - la cele două puncte de lucru ale operatorului economic, aflate în Brănești, județul Ilfov.

Comisarii ANPC au constatat, în urma verificărilor, abateri de la legislația în domeniu, care au condus la aplicarea unor amenzi contravenționale în valoare  de 35.000 lei.

De asemenea, au fost aplicate măsuri complementare de:

- oprirea temporară a prestarii de servicii până la remedierea deficiențelor constatate
- oprirea definitivă de la comercializare pentru circa 420 kg produse alimentare in valoare de aproximativ 6.000 lei
- a fost propusă sancțiunea complementară de închidere temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru unul dintre cele două magazine. Vezi continuarea aici!

CITEȘTE ȘI EXCLUSIV  Aliment cu o bucată de metal într-un supermarket din Cluj-Napoca: Am primit asigurări că produsul va fi retras de pe raft

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel