Data publicării:
Nereguli GRAVE pe OTOPENI. ”COMPLICITATE” între două instituții- LIVE TEXT
Lucian Bode, președintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, a prezentat neregulile grave de pe Aeroportul Otopeni. Acesta a vorbit despre COMPLICITATE între instituții.
Astăzi are loc dezbaterea organizată de Comisia pentru transporturi și infrastructură cu cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, conducerea Companiei Naționale Aeroporturi București și ai Autorității Aeronautice Civile Române.
Lucian Bode a subliniat că ”au fost situații grave semnalate în luna iunie 2017 cu privire la o cursă Turkish Airlines, apoi Ryanair semnala un scenariu similar. La câteva ore după aterizarea unei aeronave Airbus a companiei Pegasus, un Boeing 747 a dislocat o bucată din suprafața pistei în timpul decolării către Tel Aviv. În 25 martie, directorul Tarom a vorbit despre calitatea proastă a căilor de rulare și a pistei și consecințele semnalate în declarația publică, că schimbă patru cinci cauciucuri pe săptămână. Pe 30 martie, au fost semnalate două incidente, o bucată din pistă s-a desprins și aterizarea avionului Pegasus Airbus A320 (n.r. înainte de pragul de limitare a pistei şi a lovit câteva balize)”.
Complicitate?
Acesta a continuat: ”Eu nu cred că toate aceste relatări sunt exagerări ale operatorilor care operează pe aeroport. Am invitat și Compania și Autoritatea pentru a răspunde legat de relația pe care o văd și o bănui de complicitate. Unii se fac să impun restricții de operare și ceilalți că le respectă. Aș vrea să ne lămuriți de ce nu există informări oficiale despre incidentele de anul trecut și cele de anul acesta. Eu cred că prioritatea zero nu este să se acopere unele pe altele ca să iasă basma curată”.
”Care sunt firmele care de-a lungul timpului, în ultimii 10 ani, au asfaltat pistele de rulare?” a întrebat Ștefan Băișanu, vicepreședinte al Comisiei. El a indicat că a existat o firmă ”a dl Cășuneanu” care nu a mai primit aprobare să asfalteze pentru că a asfaltat prost ”a crezut că astfaltează drumuri județene”, iar apoi ar fi fost înființată încă o firmă de aceeași persoană.
Acesta i-a spus secretarului de stat că ”suntem onorați că sunteți astăzi aici dar, așa cum spunea și colegul meu, nu cu dvs. voiam să stăm de vorbă, nu cu dvs. în primul rând, ci-i doream pe cei care au în responsabilitate evoluția din CNAP”.
”Ce ați reușit să faceți în afară de cârpeli?”
Băișanu a subliniat: ”Dacă noi, cei din comisie nu avem capacitatea de a-i convinge pe colegii dvs. să vină să ne răspundă la niște întrebări, oare nu aveți un pix și o hârtie pentru a sesiza DNA? În opinia mea, ne apropiem de o mare catastrofă. Ce măsuri s-au luat în ultimii 10 ani pentru investiții în piste de rulare și ce ați reușit să faceți în afară de cârpeli? M-am înspăimântat când am văzut și pista unu și pista doi”.
Ionel Minea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a răspuns: ”Siguranța navigației nu este afectată. În acest moment sunt câteva restricții pentru anumite tipuri de aeronave pentru cele cu patru motoare. Pe 12.04 am început lucrările la calea de rulare Oscar, vor fi finalizate pe 21.04, adică în mai puțin de 5 zile. În zona pistei 1, se lucrează la suprafețele de mișcare, sunt în lucru trei mii de metri pătrați de dale care sunt înlocuite și se va merge până la aproximativ 12.000 de metri pătrați în continuare. Se lucrează în regim de două schimburi pe zi, de dimineață până seara, la ora 22:00. În 20.04, vom demara lucrările pe zona laterală a pistei 1, care ne-a obligat să impunem restricții pentru Boeing 747. Vor fi finalizate în jurul datei de 10 mai. Se va lucra la calea de rulare Delta, acea zona care ne generează cea mai mare problemă, din cauză că suprafața acesteia este mult sub nivelul necesar încă de la proiectare. Acum, când un avion cu o greutate mai mare trece pe acolo, această suprafață este profund afectată. În acest context, se vor executa reparații. În 20.06.2018, pista numărul doi va fi operațională în proporție de 100%. Inclusiv acest prag care prezintă neconformități va fi dat în exploatare în condiții de siguranță. Am reușit să mobilizăm conducerea Aeroportului să putem acționa în baza unui contract-cadru încheiat în 2016, semnat după doi ani de licitații/contestații”.
[citeste si]
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a mai explicat: ”Pista numărul unu are două zone, zona centrală pe o distanță de aproximativ 30 - 35 de metri este un covor asfaltic proaspăt, refăcut în urmă cu doi ani și jumătate. În continuarea acestei benzi mai este, cu o lățime de aproximativ 10 metri, un covor asfaltic învechit, de acum 20 de ani. În perioada de iarnă de îngheț - dezgheț, există riscul și posibilitatea să se exfolieze, când s-a întâmplat, Autoritatea a impus restricții de operare unor aeronave, pentru a asigura siguranța zborurilor. Sunt și măsuri colective, dar și preventive, se inspectează pista, se iau măsuri pentru a se asigura siguranța zborului”.
Cu privire la depășirea pragului de pe pista doi, Ionel Minea spune că ”iertați-mă, e o eroare de pilotaj, dacă pilotul nu a pus avionul unde trebuie pe pistă”.
Legătura feroviară Otopeni-Gara de Nord
"Avem trei variante de traseu pentru ruta CFR care va lega Otopeniul de Gara de Nord. Varianta se va alege în această săptămână. Proiectul este important în contextul apropierii Campionatului European de Fotbal care ar trebui să aibă loc în România. Construirea ei nu ține de conducerea Aeroportului", a mai spus Ionel Minea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News