Ministrul Burduja, după ce Clotilde Armand a fost prinsă în ofsaid: A răspuns ca un politician vechi, cu minciuni. Adevarul are însă o calitate: întotdeauna iese la iveală
Ministrul Sebastian Burduja a reacționat după ce Agenţia Naţională de Integritate a stabilit că primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, s-a aflat în conflict de interese şi incompatibilitate, fiind sesizat şi Parchetul General în legătură cu săvârşirea infracţiunii de folosire a funcţiei pentru favorizarea unor persoane.
„Doar câteva remarci scurte, pentru că astăzi am primit foarte multe întrebări. Cred că este nevoie de un răspuns mai serios al primarului sectorului 1 la acuzația pe care i-a adus-o ANI, din respect pentru instituții și cetățeni și în concordanță cu pozițiile vizând integritatea în funcții publice, pe care USR le-a clamat ani de zile.
În primul rând, atrag atenția că primarul NU este funcționar public, ci ales local. Este o diferență elementară, pe care ar trebui să o cunoască orice primar.
În al doilea rând, există sute de funcționari publici în aparatul Sectorului 1 pe care primarul îi putea numi manager de proiect. Inclusiv dintre cei recrutați de dânsa.
În al treilea rând, discutăm din nou, a câta oara, despre o situație neclară din punct de vedere legal și moral în care este implicat primarul sectorului 1. Situație pe care, repet, are datoria să o lămurească.
Încă un exemplu de subiect care parazitează dezbaterea despre sectorul 1 de 2 ani de zile… Iar asta e trist. Despre asta vorbim în sectorul 1, scufundat în incompetență și mizerie, când ar trebui să vorbim despre administrație pentru oameni. Ar trebui ca sectorul 1 să fie un exemplu de fonduri europene atrase, de proiecte la fel de bine implementate, ca la Cluj sau Oradea. Sau chiar ca în sectorul 2, la colegul de partid al primarului sectorului 1.
Mă așteptam ca, în fața constatărilor ANI, primarul să răspundă cu argumente și date clare. A răspuns ca un politician vechi, cu minciuni. Adevarul are însă o calitate: întotdeauna iese la iveală. Nu voi avansa verdicte. Nu e treaba mea, pentru asta există justiția, în care eu personal am încredere.
Mă deranjează însă dubla măsură și lipsa de asumare. Sub sloganurile atent gândite de consultanți, despre oameni noi în politică și fără penali în funcții publice, sub încercările de a distrage atenția de la adevăr cu victimizări, adevărul va învinge.
PS Legea 161/2003, articolul 87, Alin. 1, litera k): Primarul NU POATE avea alte funcții publice remunerate. ANI: Clotilde Armand exercită simultan cu funcția de primar al Sectorului 1, București și funcția remunerată de manager de proiect.
Primarul nu poate fi și nu poate primi bani în calitate de manager de proiect, doar în calitate de primar. ANI: în perioada februarie – august 2022, Clotilde Armand a semnat un număr de 5 dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru ea însăși”, a zis Sebastian Burduja, ministrul Digitalizării.
Ce spune ANI
Potrivit unui comunicat al ANI, Clotilde Armand s-a aflat în conflict de interese, deoarece în exercitarea atribuţiilor de primar a semnat dispoziţiile prin care s-a numit pe sine manager al proiectului „Îmbunătăţirea capacităţii administrative locale privind dezvoltarea, implementarea şi promovarea măsurilor anticorupţie", finanţat din fonduri europene şi care au produs un folos material pentru sine în cuantum de 18.720 lei, încălcând astfel prevederile art. 70, art. 71 şi art. 76 din Legea nr. 161/2003.
Cele 5 dispoziţii semnate reprezintă numirea în funcţia de manager de proiect, precum şi majorarea indemnizaţiei lunare, cu până la 30%.
De asemenea, Clotilde Armand s-a aflat în stare de incompatibilitate începând cu data de 18 februarie 2022, data dispoziţiei privind numirea managerului de proiect al proiectului „Îmbunătăţirea capacităţii administrative locale privind dezvoltarea, implementarea şi promovarea măsurilor anticorupţie", întrucât a exercitat simultan cu funcţia de primar al Sectorului 1 şi funcţia remunerată de manager de proiect, nerespectând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003.
În acest caz, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu privire la existenţa indiciilor referitoare la săvârşirea de către Clotilde Armand a infracţiunii de folosire a funcţiei pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul penal întrucât, în exercitarea atribuţiilor de primar, respectiv în perioada februarie - august 2022, a semnat cinci dispoziţii care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine.
În plus, ANI a sesizat prefectul municipiului Bucureşti cu privire la legalitatea actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice, respectiv a dispoziţiei de numire în funcţia de manager de proiect şi a celor 4 dispoziţii prin care au fost suplimentate veniturile, atribuţii conferite de prevederile art. 252, alin. (1), lit. c) din Codul Administrativ, acte materiale pentru care au fost reţinute aspecte şi indicii privind încălcarea regimului juridic al incompatibilităţilor, al conflictelor de interese în materie administrativă şi a legislaţiei în materie penală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News