Ministrul rus adjunct al apărării, generalul Anatoli Antonov, consideră inacceptabile concluziile pripite cu privire la cei vinovaţi de prăbuşirea avionului malaezian Boeing-777.
Avion prăbușit în Ucraina. Mugur Ciuvică: Un MASACRU moral
Într-un interviu pentru Rossia-24, generalul Antonov a adresat zece întrebări conducerii militare a forței armate din Ucraina, potrivit Agerpres:
1) Autorităţile ucrainene au identificat autorii tragediei instantaneu - rebelii proruşi. Care sunt dovezile ce stau la baza acestor concluzii?
2) Poate Kievul să facă publice detalii privind utilizarea sistemului antiaerian 'BUK-M1' în zona operaţiunilor militare din est şi să spună de ce a desfăşurat astfel de baterii în teatrul de operaţiuni dacă insurgenţii nu dispun de avioane?
3) De ce Kievul a tărăgănat formarea comisiei internaţionale şi când va începe aceasta să funcţioneze, mai ales că întreaga comunitate internaţională aşteaptă ancheta?
4) Sunt dispuse forţele armatei ucrainene să prezinte experţilor internaţionali documente privind numărul de rachete din clasa 'aer-aer' şi 'sol-aer'cu care sunt echipate sistemele antiaeriene de rachete din dotarea sa actuală?
5) Vor fi furnizate date privind mijloacele de control (radar, satelit) referitoare la circulaţia avioanelor ucrainene în ziua producerii tragediei?
6) De ce dispecerii ucraineni au permis o deviere a avionului malaezian spre nord, în direcţia operaţiunii antiteroriste desfăşurate de autorităţile de la Kiev în sud-estul ţării?
7) De ce nu a fost complet închis spaţiul aerian în zona de conflict pentru aeronavele civile, mai ales că această zonă nu este acoperită de mijloace de radiolocaţie?
8) Poate Kievul să comenteze informaţiile din reţelele de socializare furnizate de un dispecer spaniol, care lucrează la un turn de control din Ucraina, potrivit căruia aparatul Boeing-777 ar fi fost însoţit de două avioane ucrainene de vânătoare?
9) De ce Serviciul de Securitate al Ucrainei (SBU) a început să analizeze discuţiile purtate între turnul de control şi echipajul Boeing-777 şi datele radarelor ucrainene în absenţa unor experţi internaţionali?
10) Va ţine Ucraina cont de 'învăţămintele' unei catastrofe similare, din 2001, în care a fost implicat un avion rus de pasageri TU-154, ce a fost doborât de o rachetă ucraineană deasupra Mării Negre? Atunci autorităţile ucrainene au negat până în ultimul moment implicarea forţelor lor aeriene şi numai după ce partea rusă a prezentat probe incontestabile a putut fi stabilit cine este responsabil.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul despre care Daniel Buzdugan spune că ar putea fi Salonicul României - Foto în articol
- Elicopterul în care s-ar afla președintele Iranului, prăbușit. Chirieac: Se va da vina pe Israel şi pe Occident. Tensiunile vor ajunge la cer
- Romanița Iovan, mărturisiri: "Sunt în viață datorită mamei, pentru că au fost presiuni". Reacția tatălui la maternitate
- Semnalul dat de BNR privind economia. Adrian Negrescu: Ce urmează pentru România
- Gelozia, minciuna şi manipularea asociată cu dependenţa de droguri, impact asupra relaţiilor de cuplu. Radu Leca: Sunt singurul din România care o spune
- Marea reorganizare din Ministerul Muncii: Sunt mai puțini cu... 7 angajați!
- Va plăti rate până la 68 de ani pentru un apartament cu două camere, dar nu-i pare rău. „Accept situația așa cum este”
- Ce a făcut președintele Iranului, Ebrahim Raisi, înainte de accidentul cu elicopterul
- Compania de apă controlată de Ion Dumitrel, CJ Alba, usucă la buzunare. Doi pensionari speciali, la robinet
- UPDATE: Semiluna Roșie a Iranului neagă faptul că ar fi fost găsit elicopterul / Elicopterul în care s-ar afla președintele Iranului, Ebrahim Raisi, s-a prăbușit
- Cum sunt prinse firmele cu administrator fictiv, numit și „om de paie”. Comisar: Întotdeauna identificăm adevăratul șef, aceștia nu scapă
- Lupta dependenților, de două ori mai grea într-un cuplu în care ambii consumă. Psiholog: Partenerul poate fi un obstacol în calea recuperării
- România o ia pe urmele Greciei. Negrescu: Cheltuielile statului, cu 28% mai mari în 2024, în țara codașă la colectarea TVA