Metro se divizează: Acționarii au aprobat procedura
Acţionarii grupului german de distribuţie Metro AG au votat, luni, în favoarea divizării grupului în două entităţi, una care va cuprinde operaţiunile angro Metro Cash & Carry, iar cealaltă se va ocupa de distribuţia de produse electronice de larg consum, informează Reuters.
Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de ţări, a demarat de mai mulţi ani un vast proces de restructurare pentru a se concentra pe activităţile cash-and-carry şi distribuţia de produse electronice de larg consum, iar în paralel a vândut magazinele Kaufhof şi supermarketurile Real din Europa de Est. Grupul german speră ca, până la mijlocul acestui an, să introducă la bursă activităţile sale cash-and-carry, care vor păstra denumirea Metro, în timp ce activităţile de distribuţie de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.
Într-un comunicat de presă difuzat luni seara, Metro a anunţat că această divizare a fost aprobată de 99,95% din drepturile de vot reprezentate. Rezultatul votului era de aşteptat, având în vedere că trei dintre cei mai mari investitori ai Metro - Haniel, Beisheim şi Schmidt Ruthenbeck -, care împreună, deţin aproape 50% din întregul grup, au anunţat încă înaintea reuniunii anuale că vor sprijini divizarea.
Metro speră că această divizare va permite fiecăreia dintre cele două entităţi să se lanseze mai uşor în operaţiuni de fuziuni şi achiziţii. Media-Saturn, care deţine peste 1.000 de puncte de vânzare în 15 ţări din Europa, este considerată de multă vreme drept un candidat la o fuziune cu principalul concurent din regiune, grupul britanic Dixons Carphone, ceea ce ar permite crearea unui nou lider mondial pe piaţa distribuţiei de produse electronice de larg consum, devansând grupul american Best Buy, informează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News