Data actualizării:
Data publicării:

Mastodon, o nouă rețea socială, după Facebook și Instagram. Meta, ruptură majoră de strategia foilosită până acum

Autor: Ema Apostu | Categorie: Tehnologie
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (cottonbro studio)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (cottonbro studio)

Meta, compania mamă a Facebook şi Instagram, a anunţat vineri că lucrează la crearea unei noi reţele sociale.

Conform descrierii sale, noua rețea socială pare a fi un potenţial viitor competitor al Twitter, relatează AFP, citată de Agerpres.

"Ne gândim la o reţea socială descentralizată şi independentă, care să permită partajarea mesajelor scrise în timp real", a afirmat grupul într-un comunicat transmis AFP, confirmând o informaţie dezvăluită de site-ul Platformer.

Potrivit Platformer, noua aplicaţie Meta ar fi concepută pentru a fi interoperabilă cu alte reţele de acelaşi gen, precum Mastodon, care a câştigat popularitate după preluarea Twitter de către miliardarul Elon Musk în octombrie anul trecut.

Mastodon funcţionează prin servere descentralizate, fără autoritate centrală de management sau de decizie Prin urmare, aceasta ar reprezenta o ruptură majoră de strategia folosită de giganţii tehnologiei, care au preferat până acum să funcţioneze într-un mediu închis şi cu propriile reguli de utilizare.

Facebook şi Instagram introduc abonamente. Nu vor mai fi gratuite pentru toată lumea

Recent, Mark Zuckerberg, CEO al Meta, a anunţat introducerea unui serviciu de abonament plătit pentru utilizatorii Instagram şi Facebook care doresc să acceseze un nou set de servicii oferite de platformă. În schimbul bifei albastre, Meta va oferi suport tehnic şi verificarea contului cu un sistem oficial de identitate pentru a evita profilurile false. Opţiuni concepute mai ales pentru companii şi pentru cei care, cum este cazul creatorilor de conţinut, lucrează graţie utilizării reţelelor sociale.

De la un model free-for-all, unde adevărata forţă motrice a afacerii a fost stabilirea profilului utilizatorilor şi utilizarea datelor pentru a permite companiilor să facă publicitate, la un model diferit, format din servicii şi abonamente, scrie Rador, citând lastampa.it. Şi nu este o întâmplare că schimbarea a fost decisă de-abia în ultimele luni.

2022 a fost anul horribilis al platformelor sociale care şi-au văzut scăzând cifra de afaceri din cauza veniturilor mai mici de la agenţiile de publicitate, cedând în medie pe Nasdaq 40% din capitalizarea lor. Inflaţia şi incertitudinile situaţiei economice au declanşat o inversare a direcţiei de creştere, aparent de neoprit, din ultimii ani. După mii de concedieri făcute pentru a reduce costurile, abonamentele sunt primul răspuns industrial. Citește mai departe>>

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel