Marii retaileri de haine au invadat România. Vezi aici motivul acestora
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
c18g7310
c18g7310

Anul 2011 a adus la apariţia pe piaţa din România a firmei H&M dar şi a altor noi retaileri. Planurile de expansiune ale celor deja prezenţi nu se opresc aici. Opt proiecte de retail urmează a fi livrate în această toamnă, asta dacă deschiderile nu vor fi amânate pentru primăvara anului viitor. Ce-i atrage totuşi pe retaileri în România?

Se pare retailerii internaţionali, în special cei de modă, sunt încă atraşi de România pe fondul perspectivelor de creştere economică, dar tonul extinderilor a fost dat de expansiunea puternică a retailerului suedez H&M, care a atras noi branduri în prima jumătate a acestui an, cum ar fi List’ Fashion, Wienerwald, Petit Bateau, Toy Watch, sau Oliviers & Co.

“Comercianţii internaţionali au oportunitatea de a se extinde în centre comerciale de top, în condiţii financiare atractive, iar această oportunitate o să mai dureze un timp limitat, de şase - 12 luni. De asemenea, aceştia iau în considerare creşterea economică preconizată pentru perioada 2013 - 2015, îmbunătăţirea indicatorilor macro-economici şi au încredere în creşterea potenţială a consumului şi a apetitului pentru consum al românilor”, a declarat pentru MONEY.ro, Luiza Moraru, directorul departamentului de retail din cadrul CB Richard Ellis România.

Extinderea retailerilor în centrele comerciale de top este de dată şi de condiţiile financiare avantajoase pe care le pot obţine de la dezvoltatori, care au regândit chiriile şi le-au adaptat condiţiilor pieţei.

“Având mai multe locaţii deschise cu un istoric al vânzărilor, retailerii ştiu exact ce chirie pot să plătească pentru a avea profit”, a declarat Răzvan Sin, şeful departamentului de retail din cadrul DTZ Exhinox. Astfel, chiar dacă puterea de cumpărare este scăzută, retailerii mizează pe securizarea unor locaţii de top, ceea ce reprezintă un alt motiv al expansiunii retailerilor.

“Într-adevăr, segmentul de fashion a fost foarte activ anul acesta. Retailerii mari de fashion cu preţuri adaptate climatului economic, în pofida crizei, înregistrează niveluri bune de vânzări”, a declarat Liana Dumitru, associate director în cadrul departamentului de retail al Colliers International.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel