Marea revenire la... slănină! De ce este UNTURA mai sănătoasă decât uleiul
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Liana Ganea
WhatsApp
Grăsimea de porc poate fi consumată ca atare, friptă pe grătar sau unsă pe pâine / Pexels
Grăsimea de porc poate fi consumată ca atare, friptă pe grătar sau unsă pe pâine / Pexels
Să recunoaștem. Strâmbăm din nas atunci când auzim de untură. Ne-am obișnuit să îndepărtăm pielea de pe pulpele de pui, cum ne-am putea imagina că ar fi posibil să mâncăm untură așa cum mâncau părinții și bunicii noștri: întinsă pe pâine și cu puţină sare deasupra? Ai face bine să te gândeşti de două ori înainte să-ţi dai ochii peste cap, căci beneficiile grăsimii de porc sunt multe și de necontestat.

Sigur, îngrașă și crește colesterolul, favorizând apariția bolilor cardiovasculare. Dar asta doar în condițiile în care este consumată cu regularitate. Ar trebui, însă, să ştii că grăsimea animală este mai sănătoasă decât cea vegetală, deşi a fost blamată multă vreme şi încă mai e arătată cu degetul. “După toate studiile de la ora actuală, untura este mai sănătoasă decât uleiul. Grăsimile animale sunt foarte sănătoase. Bunicii noştri nu foloseau ulei trans sau ulei netrans, foloseau untură de porc“, spunea cândva Sorin Minea, preşedintele Romalimenta, în cadrul unei emisiuni de la Digi24, potrivit adevarul.ro

Ne întoarcem la slănină

Reputatul nutriționist Mihaela Bilic militează și ea pentru consumul de grăsime: “Ne-au trebuit 50 de ani să ajungem în penibilul punct, noi, ca medici, să spunem: am greşit, nu grăsimea face rău. Şi acum ce facem, ne mai trebuie 50 de ani ca oamenii să se întoarcă la slănină? Am falsificat într-un fel, pentru că percepţia consumatorului este că dietetic este sănătos şi e greşit! Mâncarea sănătoasă e aia bogată în grăsime“, este părere Mihaela Bilic, potrivit sursei citate anterior.

Lucrurile stau în felul următor. Cele mai sănătoase tipuri de grăsimi saturate sunt grăsimile monosaturate. Acestea se regăsesc în uleiul de măsline, avocado și anumite tipuri de nuci. După uleiul de măsline, untura ocupă locul al doilea la capitolul grăsimi monosaturate. Pentru a pregăti untura, se poate folosi atât slănina de sub șorici, cât și cea de pe abdomen sau de pe bucățile mai grase de carne. Recipientele cu untură trebuie păstrate la rece, într-un spațiu bine aerisit și uscat. Atenție! Nu se păstrează în frigider, întrucât acesta menține un nivel ridicat de umiditate iar untura nu va rezista multă vreme.

Consumul de untură previne depresia

Printre beneficiile pentru sănătate grăsimii de porc se numără:

- acidul oleic din compoziția unturii previne depresia sau, în cazul instalării acesteia, o diminuează considerabil

- este bogată în vitamina D, care menține nivelurile normale de calciu și fosfor din sânge

- favorizează buna funcționare a mușchilor și întărește sistemul imunitar

- reglează producţia de hormoni și asigură sănătatea tiroidei

- previne apariţia cancerului, în special a cancerului mamar

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel