Data publicării:
Mai multe piste pentru bicicliști decât autostrăzi, în PNRR. Gușă: Acolo sunt banii! Trag o dungă și primesc sute de mii de euro
Analistul politic Bogdan Chirieac, jurnalistul Val Vâlcu și consultantul politic Cozmin Gușă au comentat un aspect care se regăsește în PNRR și care vizează realizarea pistelor pentru bicicliști și autostrăzilor.
Bogdan Chirieac: Au dat 3000 de kilometri de piste de bicicletă şi 430 de kilometri de autostrăzi - e în PNRR. Păi, în România mergi cu bicicleta 4 luni pe an, dacă ai şansa.
Val Vâlcu: Sunt 400 de kilometri de gogoşi. Nu vor face nicio autostradă, nici nu termină licitaţiile de studii de proiectare.
Cozmin Gușă: La km aia de biciclism ştiţi câte studii de prefezabilitate şi de fezabilitate se vor face? Acolo sunt banii.
Val Vâlcu: Ce sunt pistele alea de bicicletă? Trage unul o dungă pe asfalt. Pot să o fac şi eu cu creta, dar o spală ploaia. Ăla o trage cu o plastilină.
Cozmin Guşă: Trag o dungă pe asfalt şi vor primi nişte sute de mii de euro pentru chestia asta.
Emisiunea completă, în materialul video de mai jos:
Într-un interviu pentru DCNews, ministrul Cristian Ghinea afirma că riscă cu proiectele de infrastructură în PNRR, pentru că va fi de râsul Europei dacă nu le va termina până în 2026:
"Ăsta este pariul pentru care eu și colegul Cătălin Drulă ne punem capul la bătaie și ne riscăm cariera politică. Dacă noi vom obține bani mulți din PNRR pentru autostrăzi și nu vom putea să facem autostrăzile până în anul 2026, o să fim ultimii papagali ai Europei că am luat această decizie.”
Drulă: 4 mari proiecte de autostradă
"Am simplificat portofoliul de proiecte din PNRR la 4 mari proiecte de autostradă cu valoare mare, tocmai pentru a elibera celălalt Program Operațional 2021 – 2027, care va avea și o extensie de 1-2 ani, pentru alte proiecte de dimensiune medie, mică și mare.
Autostrada A7, unul din proiectele mari, care are 320 de km - ramificație în autostrada A3 în zona Dumbrava, Buzău, mai departe la Focșani, de acolo la Bacău până la Pașcani, la latitudinea Iașiului -, am scos la licitație primul sector, între autostrada A3 Dumbrava și Buzău. Ofertele se vor depune pe 4 august. (...) Vom scoate spre sfârșitul verii, sper să nu trecem în septembrie, următorul, Buzău – Focșani. Iar până la sfârșitul anului Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani. Au termene în jur de doi ani de execuție. Ne-am rezervat chiar 1, 2 ani ca să avem timp până în 2026.
Pe autostrada A3, între Cluj și Zalău, sunt localitățile Nădășelu și Poarta Sălajului și se lucrează deja. Pe autostrada A1, tunelurile pentru "urși", acei 9 km lipsă, s-au depus candidaturile la o licitație cu preselecție pe 10 mai. Ne propunem ca, până la sfârșitul lui iulie, să selectăm lista scurtă, cei care depun oferte. Suntem și cu acesta într-un punct avansat. La A8 vrem să scoatem capetele dinspre Târgu Neamț și Târgu Mureș, cam 40 de km în fiecare capăt. E foarte avansată documentația în momentul de față. Am ales proiecte cu termen realist de finalizare până 2026. Eu zic 2024 pe alocuri, 2025”, a afirmat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, de curând, la Digi 24.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News