Data publicării:
Mașinile low-cost, modelele vedetă la Salonul auto de la Paris
Salonul auto de la Paris și-a deschis sâmbătă porțile pentru public, modelele-vedetă fiind, în pofida nelipsitului lux și exclusivism, mașinile de oraș și cele low-cost, care au profitat de anii de criză pentru a se propulsa în fruntea vânzărilor în Europa, relatează France Presse.
Deși visează la modele sedan elegante sau sportive decapotabile, europenii aleg în marea lor majoritate mașini mici și ieftine. În 2013, acestea reprezentau 40,9% din mașinile vândute, comparativ cu 33,9% în 2004, potrivit cifrelor furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (Acea). În Franța, de exemplu, aceste vehicule "de categorie economică și inferioară" reprezintă mai mult de jumătate din vânzări, potrivit lui François Roudier, din cadrul comitetului constructorilor francezi de automobile (CCFA).
Constructorul german Opel, care de ani de zile nu înregistrează profit, își prezintă la salon noul Corsa, al doilea model al său cel mai vândut, cu un look mai elegant, care ar urma să ajute la relansarea companiei.
CITEȘTE ȘI: Noua Opel, rivală pentru Dacia. Cum arată mașina low-cost a germanilor
Producătorii francezi și-au reînnoit și ei, în acest an, modelele de oraș. Twingo de la Renault a împrumutat trăsături de la Fiat 500, în timp ce Citroen și Peugeot își expun noile modele C1 și 108.
Grupul Volkswagen, care vrea să devină cel mai mare constructor auto mondial, își va dezvălui berlina Passat în timp ce la standul Ford va putea fi văzut noul Mustang, care va fi disponibil concesionarilor europeni abia anul viitor.
Mașinile îi fac pe oameni să viseze, dar în realitate ei cumpără întotdeauna autoturismne mai puțin scumpe, declară directorul obervatorului Cetelem. Pe de o parte pentru că portofelele europenilor sunt goale, dar și pentru că mașina nu mai are aceeași semnificație. Reușita profesională este din ce în ce mai puțin afișată prin autoturismul deținut, explică Neuvy.
Preferință pentru modelele low-cost
Șoferul unei mașini de mici dimensiuni sau al unui model "low-cost" nu mai este ținta tachinărilor, scrie AFP. O dovedesc picnicurile care adună în fiecare an mii de proprietari mândri de Dacia, filiala românească și low-cost a Renault, deocamdată singura din Europa pe această piață de nișă.
Modelul său Logan a deschis drumul acum zece ani, iar acum face parte dintr-o serie de șapte modele, inclusiv o utilitară și un SUV, 4x4, de oraș, foarte la modă (Duster), scrie France Presse.
Conceptul este simplu: o mașină cu câteva facilități și un design de bază, dar la un preț de două ori mai mic decât cele practicate de Renault, grație unor economii în proiectare (platformele sunt cele din generațiile anterioare), fabricație (mână de lucru locală) și distribuție.
Renault nu are concurență
"Nimeni nu a reușit să copieze Renault", subliniază Carlos Da Silva, expert în cadrul grupului de consultanță IHS, care constată că după zece ani nu există concurență în Europa de Vest pe această nișă.
Renault a profitat de poziția sa și a putut să-și mențină creșterea în anii dificili din trecut grație filialei sale din România. În prima jumătate a anului 2014, aceasta a anunțat o creștere a vânzărilor cu 24% și cel mai bun progres dintre toate mărcile din Europa.
Peste un milion de vizitatori sunt așteptați să viziteze Salonul de la Paris, care se desfășoară o dată la doi ani și care își va închide porțile la 19 octombrie. Pe o suprafață de 125.000 de metri pătrați vor fi prezente cel puțin 260 de mărci și 71 de constructori de automobile. Constructorul român Dacia va lansa versiunile Stepway ale modelelor Lodgy și Dokker precum și două noi premiere Dacia Duster Air și Dacia Sandero Black Touch.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News