Se spune că nu e tocmai bine astăzi să fii Mirel din Turnu Măgurele. După Macarena a Erikăi Isac.
”“S-a trezit Mirel din Turnu Măgurele / Să ne facă educație / Fă, voi aveți probleme”. Onorată instanță, cinstit public și restu cocălari, să moară pisica electrocutată pe ritmuri de trance. S-a creat o confuzie. Nu sînt din Turnu Măgurele. Sînt din Telega. E alt Mirel. Pe bune: e alt Mirel... Acuma, pe bune. Joke aside. Videoclipul Macarena al Erikăi Isac este una din foarte, foarte puținele chestii deștepte pe care le-am văzut / auzit în producția simbolică românească în ultimul timp.
Într-o mare de mediocritate mitocănească, ce-a făcut fata / femeia / hoașca asta de Erika Isac este o nesperată gură de profesionalism și de tupeu artistic bine ținut în frîu. Mesaj feminist / ideologic ireproșabil, cu care rezonez aproape 100%. Transmis într-o manieră foarte adecvată, într-un registru lingvistic potrivit cu populația majoritară, adică cu p*limea consumatoare de astfel de produse simbolice (vă place ce limbaj elevat am, da? sînt și eu ca și telectualii aroganți pedelisto-civilo-religioși care vă povesteau despre mahalaua ineptă).
”Deci ce vreți mai mult? Nu mi-e rușine, jenă, scîrbă”
Explicitarea relațiilor de putere inerent asociate erotismului și comportamentului reproductiv, renegocierea rolurilor de gen și a raportului de putere dintre femeie și bărbat în societatea contemporană post-agricolă / post-industrială / post-materialistă / post-normală la cap.
Cît și o trimitere către transformarea imperativului biologic într-un comportament recreativ opțional, mult mai puțin controlat de către mascul (from procreation to recreation). Scoaterea în evidență a împuternicirii (empowerment) femeii, fenomen specific modernității și societăților cu resurse materiale abundente, unde femeia nu mai depinde în asemenea măsură de bărbat și, în consecință, solicită de manieră din ce în ce mai îndrăzneață redefinirea contractului de gen. Tupeu vizual și valori de producție performante – un videoclip ireproșabil, care știe să scoată erotismul în evidență fără să cadă în meltenismele maneliste care abundă din păcate în muzica pop românească. O tipă de o expresivitate și de o mîndrie de zici că te uiți la Madonna sau la Bjork. Referințe culturale obscur-elitiste (triada fecioară – mamă – hoașcă din mitologia indo-europeană, îndeosebi din cea celtică). Deci ce vreți mai mult? Pe scurt, un videoclip și o producție simbolică românească de care nu mi-e rușine, jenă, scîrbă. Într-o mare de melteneală jenibilă, ce-a făcut fata / femeia asta aici e de remarcat și de lăudat. Și nu, repet încă o dată din noua pentru a doua oară: nu sînt din Turnu Măgurele” a scris sociologul Mirel Palada pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Acest articol reprezintă o opinie.- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Știați că un singur stat din Europa are graniță terestră cu Africa iar 9 din 10 români răspund greșit
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Horoscop 6-12 mai 2024: Zodia care s-a certat cu toată lumea. Daniela Simulescu: „Îți recomand mai mult pragmatism” /video
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui