Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a finalizat deja un tronson din lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 şi 10 de traficul auto general - între Bd. Timişoara şi Şoseua Viilor - şi continuă acest tip de lucrări pe cel de al doilea tronson, de la Pasajul Obor până la B-dul Timişoara, pe Şoseaua Ştefan cel Mare, Bulevardul Iancu de Hunedoara şi Bulevardul Vasile Milea, a anunţat, joi, RATB.
"Gardul a fost montat la limita de protecţie dintre calea de rulare a tramvaielor şi a treia bandă de circulaţie auto, măsura aducând în mod evident mari beneficii în fluidizarea traficului din oraş. Aceasta, întrucât, pe arterele respective rămân tot trei benzi de circulaţie, dar, în plus, în cazul apariţiei ambuteiajelor, vehiculele de urgenţă (ambulanţă, pompieri, poliţie, intervenţii), precum şi autobuzele RATB, vor putea utiliza culoarele proprii de circulaţie destinate tramvaielor", precizează RATB într-un comunicat remis Agerpres.
Primăria Capitalei, prin RATB, a început, sâmbătă, 7 iulie 2018, lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 şi 10, prin montarea de stâlpişori şi garduri de separare a liniilor de tramvai de traficul general auto.
Costul total al investiţiei este de 6.281.261 lei
Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al ora?ului este de 21,6 kilometri, din care 19,6 kilometri de traseu va fi delimitat cu gard de protecţie, iar circa 2 kilometri cu stâlpi flexibili. Din această lungime, RATB execută lucrări pe 8,16 kilometri, iar pe diferenţa de traseu, lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti S.A.
Potrivit sursei citate, traseul liniilor 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Sos. Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcăreşti.
Avantaje proiectului
După finalizarea lucrărilor, prin soluţia propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obţine o viteză sporită de exploatare şi o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră şi sens, aşa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes, susţin reprezentanţii Regiei de transport.
Astfel, printre beneficiile oferite deja de calea proprie a liniei 21 se numără creşterea ritmicităţii, precum şi posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute. "În plus, pe tronsonul aglomerat de pe Şoseua Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al oraşului", mai spun reprezentanţii regiei de transport.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Scandal la "spitalul reziștilor", Colțea. Nu au bani de medicamente, dar aduc firme peisagistice. Chirieac: E vorba despre reforma profundă a sistemului de sănătate din România