La ce televiziuni se uită Andrei Pleșu
Andrei Pleșu a făcut o listă cu oamenii la care se uită la televizor. Într-un editorial în care vorbește despre mass-media, Pleșu spune că a criticat des presa, fără a semnala și lucrurile bune.
”Şi totuşi… Mă gîndesc, uneori, că prea m-am legat consecvent de „găurile negre” ale presei şi ale televiziunilor, fără să semnalez vreodată – atunci cînd există – şi unele calităţi. N-o fi dracul chiar aşa de monocolor. M-am hotărît, în consecinţă, să semnalez, astăzi, măcar cîteva nume onorabile şi mai mult decît onorabile din „rezervaţia” micului ecran.”, scrie Andrei Pleșu.
Andrei Pleșu enumeră apoi câteva nume care apar la televiziuni, dându-le ca exemple pozitive.
Cătălin Ştefănescu (TVR) ”deţine virtutea dialogului agreabil şi viu, aduce în discuţie teme consistente, îşi pune în valoare interlocutorul şi dozează cu talent proza convorbirii cu pasaje de muzică bună. Nimic ştaif, nimic vedetistic, nimic de prost gust. O gură de aer în atmosfera sulfuroasă a cotidianului autohton”
Luca Niculescu (DIGI 24) ” În legătură cu el, sunt gata să folosesc un termen de care majoritatea studiourilor de televiziune au uitat: distincţie. Ponderat (dar acut cînd e cazul), destins (adică lipsit de îndîrjire şi de resentimente private), bine informat, bine crescut (o calitate rarisimă!), iradiind bună credinţă şi civilizaţie”
Daniel Cristea-Enache (TVR). ”Un generos serviciu adus literaturii de bună calitate. Idei limpezi, citate bine alese, limbă română utilizată eficient şi expresiv. În materie de prestaţie culturală, avem, de altfel, modele de prim rang.”
Horia-Roman Patapievici (TVR) ”a fost moderatorul unor dezbateri de o fertilă sobrietate, în cuprinsul cărora cordialitatea lui, capacitatea de a asculta discursul celuilalt, deschiderea lui intelectuală şi abundenţa lecturilor lui au adus un sunet aparte în puzderia de „show”-uri „picante” care împînzesc piaţa televizuală.”
Dan C. Mihăilescu (PRO TV), un fel de „corn al abundenţei” culturale, insolit dar exact, generos dar acid, o neobişnuită combinaţie de dinamism „european” şi voluptate orientală.
Andi Moisescu (PRO TV), ”un producător de divertisment care dovedeşte, de cîte ori apare, că se poate şi fără mîrlănii, trivialităţi şi efecte ieftine, că veselia nu exclude îndeletnicirile culturale, că poţi fi „branşat” fără să-ţi pierzi chipul, fără să adopţi toate poncifele la modă”
Horia Vîrlan (PRIMA TV). Omul ştie în mod evident despre ce vorbeşte, o face cu naturaleţe, umor şi cuviinţă, e simpatic fără „fiţe”, pe scurt e foarte „normal”, într-un context dominat de extravaganţă facilă, de kitsch încîntat de sine, de psihologia VIP-urilor făloase şi vide. Dl. Vîrlan e, din păcate, întotdeauna, cu zece capete peste majoritatea invitaţilor săi, a căror „comesenie” e, de obicei, un simptom trist de educaţie precară, umor de bodegă periferică, convivialitate rudimentară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News