Urmărește emisiunea live
Data actualizării:
Data publicării:

Ioan Rus: Vin banii europeni până aici, îi mirosim, apoi pleacă

Autor: DCNews Team | Categorie: Economie
WhatsApp
Sursă: pixabay.com
Sursă: pixabay.com

Ioan Rus a explicat la, interviurile DC NEWS LIVE , că una dintre principalele probleme în domeniul transporturilor este aceea că licitațiile nu sunt câștigate de firme românești

Alegeri prezidentiale 2024

”Trebuie să ne ocupăm de marile companii românești. Uitați-vă în topul primelor 500 de companii din Europa și veți găsi, nu cu surprindere pentru mine, cred că 170-180 de companii poloneze și au 7 sau 8 companii de nivel mondial. Noi nu avem, în acest moment, câteva miliarde de euro pentru investiție. Câte companii românești câștigă licitațiile? Niciuna. Vin banii europeni până aici, îi mirosim, apoi pleacă la companiile mari, care câștigă licitațiile Dacă ar fi și companii românești să fie capabile să câștige aceste licitații, atunci ar rămâne și profituri, ar avea și alte idei”, a declarat Ioan Rus, al interviurile DC NEWS LIVE.

CITEȘTE ȘI: SOLUȚII aglomerație DN 1, sondaj DC News. Răspunsul lui Ioan Rus

Jurnalistul Bogdan Chireac i-a spus lui Ioan Rus că firmele românești nu primesc scrisoare de garanție de la bănci (necesară pentru licitațiile publice), decât dacă se asociază cu o companie străină. Compania străină ia 30% din profit, iar firma românească rămâne cu 70% și se trezește că nu are bani să termine lucrarea.

”Sunt extrem de multe probleme care trebuie rezolvate la noi în țară”, a răspuns Ioan Rus.

Gândirea care a distrus transportul feroviar în România

”Cred ca a fost multă lipsă de gândire strategică și foarte mult amatorism, în ceea ce privește raportul dintre costuri și venituri. Nimeni nu a înțeles că existența unei infrastructuri șchioape, cum este cea de azi, face ca CFR Călători să nu meargă mai sus decât trebuie, CFR Marfă să nu meargă mai sus decât trebuie. Nu poate să meargă nimic mai sus decât trebuie. Nici din taxa de mediu nu luăm, din acciza la motorină nu luăm. Transportul feroviar a fost lăsat, cumva, în urmă...mai rău decât celelalte. Aceasta a fost gândirea după revoluție, în mare măsură”, a spus Ioan Rus. 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel