Interacţiunea firmelor şi a PFA cu ANAF, exclusiv online. Propunerea Ministerului Finanţelor
Ministerul Finanţelor propune ca interacţiunea firmelor şi a persoanelor fizice autorizate cu ANAF să se facă exclusiv online.
Ministerul Finanţelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de măsuri necesare pentru protejarea sănătăţii cetăţenilor, pentru evitarea blocajelor în activitatea organelor fiscale centrale şi pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au făcut obiectul unei inspecţii fiscale sau verificării situaţiei fiscale personale, astfel încât aceştia să nu fie dezavantajaţi faţă de ceilalţi contribuabili care se află în situaţii similare.
Astfel, proiectul de act normativ prevede înrolarea în Spaţiul Privat Virtual (SPV) a persoanelor juridice, asocierilor şi a altor entităţi fără personalitate juridică, precum şi a persoanelor fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent, în formele prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 44/2008. Înscrierea în SPV rămâne opţională până la data la care prevederile cuprinse în actul normativ intră în vigoare. După acest termen cererile, înscrisurile sau orice alte documente depuse la organul fiscal central în format letric nu vor mai fi luate în considerare.
Ce a declarat ministrul Nazare
"Am publicat acest proiect spre consultare publică, iar forma finală va fi adoptată după încheierea discuţiilor cu partenerii din mediul privat. Ne dorim ca Spaţiul Privat Virtual să devină un instrument-cheie în ceea ce priveşte interacţiunea cu contribuabilii şi vom extinde serviciile disponibile prin intermediul acestei platforme concomitent cu sporirea eforturilor de înrolare a persoanelor juridice şi a persoanelor fizice autorizate. În prezent se lucrează la identificarea unor mecanisme de simplificare şi flexibilizare a înrolării şi autentificării utilizatorilor în SPV.
În plus, până la data când prevederile actului normativ vor intra în vigoare, ANAF trebuie să ia măsuri pentru a fi pe deplin pregătită atât să proceseze numărul suplimentar de contribuabili care se vor înrola în SPV, cât şi să ofere tot suportul acestora pe parcursul întregului demers astfel încât tranziţia să se desfăşoare fără probleme. Prin eliminarea hârtiilor, a cozilor la ghişeu şi a birocraţiei excesive, consider că facem un pas foarte important spre digitalizarea administraţiei fiscale, fapt ce ne aduce mai aproape de standardele şi de bunele practici europene în domeniu, adică de normalitate", a declarat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News