Înșelătorii online. Ce trebuie să faci dacă ai căzut în plasă. Avertismentul specialiștilor
Află în articol ce trebuie să faci dacă ești victima unei înșelătorii online.
Un link primit de la un prieten, un e-mail de la bancă, o oportunitate de investiție sau chiar o citație de la Poliție. Toate pot fi o înșelătorie online. Atacatorii încearcă astfel că obțină date personale, date bancare și, în cele din urmă, bani. Ce faci dacă se întâmplă să cazi în plasă și să apeși pe astfel de linkuri?
Experții recomandă atenție sporită când primiți mesaje prin care se cer introducerea unor date, chiar dacă la prima vedere nu pare a fi ceva suspect. Faptul că în mesaj apare numele unei instituții cunoscute nu înseamnă că solicitarea de informații personale chiar aparține acelei instituții.
"De fiecare dată, atacatorii vor folosi niște stimuli emoționali pentru utilizator, pentru că astfel, fie panicându-l, fie încercând să îi atragă atenția, curiozitatea îl face să dea click pe link, să descarce un anumit document, să-și infecteze poate dispozitivul. Și de aceea dacă primim mesaje fie pe social media, fie pe e-mail, din partea unor bănci, trebuie să știm din start că banca nu îți va transmite mesaj pe e-mail sau pe social media în care vei primi un link pe care trebuie să-l accesezi. (…) Deci foarte mare atenție la sursa mesajului, foarte mare atenție la denumirea site-ului pe care intrăm, asta înainte desigur să furnizăm date", a explicat Mihai Rotariu, purtătorul de cuvânt al Directoratului de Securitate Cibernetică, în cadrul emisiunii "iBani" de la Pro Tv.
Ce facem dacă am căzut în plasă
În alte situații sunt prezentate oportunități de investiții și de câștiguri mari, iar atacatorii se pot folosi și de imaginea unor oameni cunoscuți în spațiul public. Chiar dacă dvs. introduceți doar câteva date personale este suficient ca hackerii să aibă acces la contul bancar.
"Dacă realizăm foarte rapid că am introdus date unde nu trebuia, anunțăm imediat banca pentru a bloca respectivul instrument de plată. Dacă e vorba de date de card, dacă am oferit date de autentificare, date de internet banking, la fel. Anunțăm banca pentru a regenera acele date, pentru a schimba user-ul și parola și suntem foarte atenți la balanța contului pentru a nu avea loc anumite tranzacții ilicite din contul nostru. Eventual facem această verificare și cu banca și să încercăm să blocăm astfel de sume", a mai spus Mihai Totariu, purtătorul de cuvânt al Directoratului de Securitate Cibernetică.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News