Infrastructura rutieră europeană este inadecvată pentru un război cu Rusia
Data publicării:
Autor: Elena Didila
WhatsApp
Foto Ilustrativ/Pexels Nikita Kovalevsky
Foto Ilustrativ/Pexels Nikita Kovalevsky
Să ai o armată mai bună nu contează prea mult dacă nu o poți pune în mișcare . UE se străduiește să inverseze anii de neglijare a cheltuielilor pentru îmbunătățirea drumurilor și feroviare pentru a muta trupele și tancurile.

Invazia Ucrainei de către Rusia a concentrat atenția asupra pregătirii drumurilor, căilor ferate, porturilor și aeroporturilor UE pentru deplasarea rapidă a trupelor și a tancurilor. Eliminarea blocajelor și susținerea căilor și podurilor utilizate atât de militari, cât și de civili este crucială pentru programul de apărare al continentului. Dar, în ciuda acestor îngrijorări, UE nu plănuiește nicio creștere imediată a cheltuielilor în această problemă.

„Cu cât mergi mai spre est, infrastructura nu suportă greutatea mare a tancurilor americane, germane, britanice și olandeze, ci sunt podurile”, a spus generalul-locotenent în retragere Ben Hodges, fost comandant al armatei americane în Europa și acum afiliat unui think tank. CEPA.

„Trebuie să arătăm că ne putem deplasa la fel de repede sau mai repede decât Federația Rusă în decalajul Suwałki (între Polonia și Lituania) sau în România”,potribit Politico.

1,7 miliarde EUR pentru mobilitatea militară

Proiectul Facilitatea Conectării Europei (CEF), vehiculul de finanțare al UE pentru proiecte de infrastructură, a fost convenită anul trecut și alocă 1,7 miliarde EUR pentru mobilitatea militară - în scădere față de cele 6,5 miliarde EUR care au fost propuse inițial. Reducerea bugetului părea o idee bună înapoi când liderii UE credeau că războiul este un scenariu îndepărtat.

340 de milioane de euro pentru Europa Centrală 

Săptămâna trecută, diplomații UE au convenit cu Comisia Europeană să cheltuiască aproape 340 de milioane de euro din pachetul militar CEF pentru 22 de proiecte, în mare parte la scară mică, ca parte a acestui program - în mare parte în Europa Centrală.

Aceste proiecte includ consolidarea legăturilor feroviare de la Anvers în Germania, astfel încât trenurile mai lungi să se poată deplasa spre est, modernizarea a două aeroporturi din Polonia și creșterea legăturilor de transport către baza militară Tapa din Estonia.

Un oficial implicat în discuții a spus că și țările au convenit să înainteze următoarea rundă de finanțare a proiectelor până în luna mai din septembrie, deși asta nu va schimba dimensiunea bugetului general.

Criticii se plâng că amploarea finanțării este mult sub ceea ce este necesar pentru a pregăti continentul pentru o amenințare militară, iar unii membri ai Parlamentului European fac presiuni pentru o creștere mult mai rapidă a cheltuielilor.

„Banii sunt ridicoli”, a spus europarlamentarul român Marian-Jean Marinescu. Deputatul Partidului Popular European a fost unul dintre liderii Parlamentului în negocierile privind CEF.

Totalul final convenit este „aproape nimic” în comparație cu nevoile strategice ale blocului, a spus el.

„În Europa, cineva a avut sentimentul că nu trebuie să cheltuim pentru apărare”, a spus Georg Riekeles, care se ocupă de securitate la Centrul pentru politici europene, un think tank cu sediul la Bruxelles.

Problemele cu infrastructura sunt evidente de ani de zile, pe măsură ce NATO s-a extins spre est, dar cheltuielile pentru drumuri și căi ferate nu au urmat.

În 2017, Hodges a condus trupele americane care au debarcat la Bremerhaven, în nord-vestul Germaniei. În timp ce infrastructura portuară a fost la zero, rutele de ieșire nu au fost. 

„Există un punct de sufocare în ceea ce privește cât de repede poți ajunge pe drum”, a spus el. „Oricât de mare este portul, dacă nu ești pregătit pentru o mișcare rapidă, atunci totul se strânge.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel