Mihai Precup, secretar de stat în Ministerul Finanțelor, a venit cu o informație în premieră, în cadrul dezbaterii „Asigurarea, centura de siguranță în transporturi“, despre siguranța rutieră:
„Iată, statul a fost nevoit să facă eforturi să se mobilizeze în momente de criză, cum s-a întâmplat în această vară cu criza din transporturile aeriene. Ar putea, prin reglementare, să împingă acest efort spre zona privată. Dacă ne gândim, la pachetele turistice sunt asigurări în cazul produselor de tip cazare, bilet de avion, nu este obligatorie încheierea unei polițe, iar atunci multe persoane nu sunt asigurate. Am văzut în cazul Blue Air, cum se plângeau românii pe aeroport că nu mai au bani să se întoarcă acasă”, a punctat Val Vâlcu.
„În primul rând, dați-mi voie să încep cu o informație în premieră pe care v-o dau. Suntem în curs de a negocia cu Banca Europeană pentru Investiții un împrumut de 50 de milioane de euro. De fapt, acest împrumut este deja aprobat, iar obiectivul este să îl semnăm pe finalul acestui an. Este un împrumut pe care, împreună cu Ministerul Transporturilor, îl vom folosi la condiții financiare extrem de avantajoase astăzi. Știți bine costurile la care se împrumută România pe piețele financiare versus ceea ce putem obține din partea instituțiilor financiare internaționale. Împrumutul e de câteva ori mai ieftin.
Vă spuneam că e o informație în premieră, pentru că sperăm să-l semnăm pe finalul anului, un împrumut care va viza siguranța rutieră. Unul dintre subiecte este siguranța în transporturi și 50 de milioane de euro vor finanța pe următorii ani proiecte de siguranță rutieră și el va fi gestionat de către Ministerul Transporturilor. Practic, împrumutul va fi pe 20 de ani, cu posibilitate să tragem aceste resurse financiare pe următorii cinci ani și este de patru ori mai ieftin decât ne împrumutăm astăzi pe piața de capital.
Cred că Ministerul Finanțelor, atât în cazul Blue Air, cât și în investițiile în infrastructură, a încercat să fie un partener solid în a susține companiile, atâta timp cât ele au fost viabile, pentru a deservi cetățenii“, a spus secretarul de stat Mihai Precup.
Mihai Precup: Banii promiși în PNRR se pot transforma în realitate
„Cred că un parteneriat între stat și privat este extrem de important pentru a avea o infrastructură de calitate, sănătoasă, la fel ca în vestul Europei. Ne dorim o țară ca afară. Dacă ne urcăm pe o autostradă din România spre vest, majoritatea autostrăzilor sunt construite în regim parteneriat public - privat. Avem două tipuri de finanțare, avem cele care reprezintă acele TEN-T-uri, coridoare europene care beneficiază cu precădere de fonduri europene pentru a fi finanțate și avem și coridoarele naționale, de prioritate națională, cum e Comarnic Brașov, care e important pentru țara noastră, pentru că leagă sudul României de Transilvania, dar care nu sunt în mapa fondurilor europene și care ar putea beneficia de un parteneriat public - privat.
Statul ar trebui să identifice proiectele prioritare de infrastructură, să facă un parteneriat cu privatul, astfel încât să se asigure că avem proiecte de calitate pentru a atrage fonduri făcând un parteneriat cu privatul. Vom avea proiecte pregătite, de calitate, pentru a atrage acele resurse financiare și aducând și instituțiile financiare internaționale în această ecuație putem să beneficiem de finanțări pe termen lung, cu perioadă de grație de până la 5 ani, cu rate de dobândă extrem de avantajoase, mai ales în condițiile de astăzi, astfel încât să putem să le finanțăm și, un lucru foarte important, mare parte din finanțare se poate face în afara bugetului consolidat.
Cred că, făcând un parteneriat între stat, privat și instituții financiare internaționale, putem să deblocăm proiecte de investiții majore pentru România și să atragem resurse financiare importante, iar banii care ne sunt promiși prin PNRR să-i transformăm în realitate”, a spus, la DC News, la dezbaterea „Asigurarea, centura de siguranță în transporturi“.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Scenariu de necrezut: Armate de gândaci cyborg controlați de la distanță. Ce spun cercetătorii japonezi
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Calcule electorale pentru Primăria București. Marele pierzător după retragerea lui Cîrstoiu. Chirieac: Va absorbi imediat o bună parte a electoratului său
- Klaus Iohannis, iritat de o întrebare primită de la un jurnalist DC NEWS: Asta să vă spună analiștii, sociologii, părerologii - Video în articol
- ANAF se pregătește să ia bani de la români. Ești bun platnic? Vin vești proaste. Anunțul lui Boloș: Cât va trebui să plătim
- Tabloul unei „femei necunoscute” păstrat la Cernăuți s-a dovedit a fi un portret extrem de valoros al Reginei Maria a României / foto în articol
- Geoană, anunț privind candidatura la prezidențiale 2024: Văzând ce se întâmplă în țară...
- Horoscop 23 aprilie 2024. Soarele din Taur se rupe de careul cu Pluto. Daniela Simulescu, previziuni pentru zodii
- Noi împotriva noastră. Zodia care se confruntă cu introspecții intense sub influența Lunii Pline
- Chirieac arată partea bună a noii curse pentru Capitală: Nu mai hotărăsc alții. Bucureștenii să aleagă!
- Care sunt șansele ca inteligența artificială din viitor să nu se lase condusă de om. Prof. Duțu: Am asista la încă o catastrofă asupra vieții pe planetă, deși n-ar fi prima