Data publicării:

Informația zilei în evoluția pandemiei. Ce se întâmplă cu școlile, restaurantele și terasele. Rafila INTERVINE

Autor: Mihai Ciobanu | Categorie: Sanatate
WhatsApp

Profesorul Alexandru Rafila a comentat informaţia zilei în ceea ce priveşte evoluţia epidemiei de coronavirus în România: s-a depăşit pragul de 2.000 de infectări raportate zilnic. 

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 2.158 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV - 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv, a anunţat, miercuri Grupul de Comunicare Strategică.

Profesorul Alexandru Rafila a comentat, pentru DC News, această veste, făcând precizări şi despre posibilitatea reînchiderii restaurantelor în acest context al creşterii semnificative a numărului de cazuri de Covid-19.

În ceea ce priveşte şcolile, Alexandru Rafila a declarat că, în acest moment, în niciun caz nu trebuie închise şcolile, explicând faptul că e prea devreme să se poată spune dacă cumva creşterea numărului de cazuri vine urmare a începerii anului şcolar. 

Totodată, legat de restaurante, profesorul Rafila a declarat pentru DC News că nu e cazul să se ia o asemenea măsură pentru că încă ne bucurăm de o vreme caldă iar oamenii în continuare preferă să stea la terase decât în interiorul restaurantelor, deci nu din restaurante s-au contaminat cu noul coronavirus. În momentul de faţă restaurantele nu sunt folosite la capacitatea la care pot funcţiona, tocmai urmare a faptului că vremea bună încă îi ţine pe clienţi pe terase, în spaţiile deschise, având şi un plus de siguranţă faţă de o posibilă infectare cu Covid-19.

Alexandru Rafila afirmă că situaţia trebuie evaluată pentru a se vedea dacă se stabilizează undeva la 2.000 de cazuri pe zi, iar orice decizie ulterioară trebuie să fie luată numai după ce aceste evaluări s-au finalizat şi au dat un răspuns cert. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel