Data publicării:

Industria auto din România, jumătate din exportul total al țării noastre

Autor: Bogdan Bolojan | Categorie: Economie
WhatsApp
Codul Economic
Codul Economic

Industria auto este unul dintre principalii piloni ai economiei româneşti, angajând în total peste 150.000 de persoane şi contribuind la 47% din exporturi în 2016, conform unui studiu de specialitate

De la an la an, industria autovehiculelor se bucură de o rentabilitate puternică. În 2016 a înregistrat o rată de creştere impresionantă, + 9% faţă de 2015, iar media globală a avansat cu 1,6%. În acest ritm, se poate vorbi despre o creştere de 6-7% pe an până în 2020. 

Până acum sectorul a fost condus de producătorii de automobile, unde Dacia-Renault s-a aflat pe locul 11 la nivel european, cu aproape 360.000 de unităţi de produse în 2016, conform datelor furnizate de Euler Hermes, realizatorul studiului. În prezent cea mai mare parte a creşterii provine de la producătorii de piese şi componente auto. 

Marii jucători de pe piaţă nu sunt transparenţi în privinţa estimărilor şi datelor financiare, iar finanţarea bancară este furnizată de obicei la nivel de grup în condiţii favorabile în comparaţie cu cele locale. 

[citeste si]

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei interne, industria automobilelor s-a apreciat în trimestrul IV 2016 pentru autoturisme noi (-1,7% Q1-Q2 până la 32.500 unităţi), însă a scăzut puternic în general datorită încetinirii vânzărilor la mâna a doua, până la un total de 101.500 de autoturisme vândute (-15,2% Q1-Q2). 

Anul 2016 a fost unul dintre cei mai buni din ultimul deceniu, înregistrându-se o creştere cu 17,4% a numărului de înmatriculări de vehicule, până la 510.000 de unităţi, din care aproximativ 22% (115.000 de unităţi) automobile noi. 

Cifra de afaceri totală a sectorului auto în 2016 a depăşit 20 de miliarde de euro, determinată de exporturi, pe măsură ce piaţa locală este relativ mică şi se concentrează pe vehiculele second-hand. 

Principalele companii auto care activează în România sunt Dacia (cifră de afaceri de 4,2 miliarde euro în 2015), Ford (0,8 miliarde euro), iar din urmă vine grupul Volskwagen în calitate doar de comerciant şi distribuitor, cu o cifră de 0,4 miliarde euro, relatează Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel