Data publicării:
Guvernul, raport DUR despre CFR S.A în anii 2017-2019. Răzvan Cuc: Minciună ca să distragă atenţia de la nişte tunuri. Mizerii de doi lei!
Răzvan Cuc, ministrul al Transporturilor în două Guverne PSD, a reacţionat după ce Guvernul a publicat raportul Corpului de Control de la CFR SA, conform căruia au fost înregistrate pierderi semnificative în ultimii trei ani, iar proiectele nu au fost implementate.
"Eu am fost ministru în 2017 şi în 2019. Eu cred că ce ar trebui să urmărească Guvernul acesta incompetent mai atent este nu să producă subiecte de presă, pentru că raportul Corpului de Control este un simplu act, nu are nicio valoare legală. Vizavi de infrastructura feroviară, mie îmi dă de înţeles acest raport, pe care nu l-am citit şi pe care nici nu mă voi chinui să îl citesc, că inepţiile din el sunt evidente, pentru că în 2017 şi 2019 s-au alocat foarte mulţi bani pentru întreţinerea şi reparaţia infrastructurii feroviare", a declarat Răzvan Cuc pentru DC NEWS.
Cu toate astea, raportul Corpului de Control pare să contrazică spusele fostului ministru.
"Conform Situaţiilor financiare aferente anilor 2017-2019 a reînnoirilor pe elementele infrastructurii feroviare publice, necesarul solicitat a fost aprobat în BVC CFR SA, în procent cuprins între 27,16% și 39,75%. Cu toate că alocarea bugetară este într-un procent sub necesarul solicitat de CFR SA, programele de investiții aferente reînnoirilor se execută în procente sub nivelul bugetului aprobat, astfel, la finele anului 2017, s-a raportat o execuție bugetară a reînnoirilor de 78,97% din aprobat, la 2018 de 82,32%, iar la data de 30.06.2019 de 2,82%.", se arată în raport.
Atac la PNL: Mizerii de doi lei. Avem contracte de miliarde de euro semnate
"În ceea ce priveşte investiţiile europene, acest Guvern incompetent nu a scos niciun proiect nou, nici pe autostrăzi, nici pe cale ferată. Orban se plimbă şi vorbeşte despre Sibiu-Piteşti, proiect scos în 2017 de PSD, contracte semnate de PSD. Pe calea ferată sunt la fel, foarte multe contracte semnate. Acest raport este făcut doar pentru a crea un subiect de presă, din punctul meu de vedere. Nu ai cum să spui că nu s-au făcut investiţii, când avem contracte de miliarde de euro semnate şi ei nici măcar nu se duc să vadă ce se întâmplă cu ele. Din punctul meu de vedere, este o simplă fumigenă a acestui Guvern incompetent. Actualul director al CFR Infrastructură cere disperat bani pentru reparaţii. Nu ştiu în ultimele 6 luni câte accidente au fost pe calea ferată, dar nu a mai spus nimeni nimic. Ei, vă spun eu, din toate împrumuturile făcute de Cîţu, acest om care a pus în cap economia României, ar fi trebuit până acum să avem dublată infrastructura feroviară, plus infrastructură nouă, şi încă 1000 de km de autostradă. Din păcate, nu se văd banii, se duc pe combinaţii, pe şpăgi şi pe tot ce fac ei. Dacă s-ar duce în infrastructură, nu ar cere directorii lor bani pentru aşa ceva. Anul trecut, în regie proprie, s-au reparat o grămadă de kilometri de cale ferată. Anul ăsta sunt doar declaraţii, nu vedem niciun proiect nou. Şi ei îndrăznesc să spună că nu s-au făcut proiecte pe fonduri europene? Asta e o minciună ca să distragă atenţia de la nişte tunuri. Mizerii de doi lei!", a mai declarat Răzvan Cuc.
Câţi kilometri de cale ferată s-au reparat între 2017-2019
"La începutul anului 2017 se aflau în evidență, pe rețeaua CFR SA, un număr de 1.206 puncte periculoase25, însumând o lungime de cca. 604 km. Până la data de 30.08.2019, ca urmare a lucrărilor executate, au fost scoase din evidență un număr de 74 puncte periculoase și au apărut alte 39 de puncte noi periculoase, astfel încât, la data de 30.08.2019 se înregistrează în evidențele Direcției Linii un număr de 1.171 puncte periculoase, însumând cca. 592 km. Potrivit informațiilor transmise de CFR SA, la data de 30.08.2019 se înregistrau 1.236 restricții de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km", se mai arată în raportul Corpului de Control.
"Compania a fost condusă de directori, nu de ministru. Eu mi-am făcut datoria ca ministru. Cred că ce ţine de aceste puncte negre, de tot ce s-a făcut ar trebui să explice directorii de la CFR Infrastructură. Eu vă spun, cu certitudine, că banii s-au alocat. Dacă au fost blocaje, au fost doar şi doar din cauza contestaţiilor, nu din cauza faptului că nu s-au cheltuit banii sau alte lucruri de genul ăsta. Noi, când alocam banii, alocam către companie. Cum şi-i împărţea, o făcea în funcţie de priorităţi. Banii s-au alocat. Dar problema era că dacă un proiect s-a scos la licitaţie.... În 2017 au fost scoase 72 de proiecte la licitaţii, pe fonduri europene, şi au fost foarte multe contestaţii, astfel încât nici în 2019 nu se semnase contractul. Asta nu mai era vina ministrului. Contestaţiile ţin foarte mult proiectele în loc", a conchis Răzvan Cuc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News