Guvernul a aprobat cheltuielile pentru Sistemul electronic integrat al ONRC. Durata de realizare estimată la trei ani
Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente 'Sistemului electronic integrat al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului', menit să reducă birocraţia şi timpul dedicat procesului de înregistrare a firmelor în Registrul Comerţului.
'În şedinţa de Guvern de astăzi a fost aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului Sistem Electronic Integrat al ONRC, consolidat şi interoperabil, destinat asigurării serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viaţă. Implementarea acestui proiect va conduce la reducerea birocraţiei, a timpului dedicat procesului de înregistrare în Registrul Comerţului.
Are ca principal obiectiv creşterea transparenţei şi a interacţiunii ONRC cu cetăţenii prin creşterea nivelului serviciilor electronice existente, precum şi îmbunătăţirea eficienţei interne a procesului de lucru prin optimizarea aplicaţiilor software şi back office', a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului, Nelu Barbu, la Palatul Victoria. El a menţionat că valoarea totală a proiectului este de peste 189 de milioane de lei, iar durata de realizare a investiţiei - 36 de luni. 'Implementarea acestui proiect presupune achiziţia de componente de tip hardware, soluţii software, care vor asigura funcţionarea sistemului; amenajare centru de date principal şi de backup şi instruirea administratorilor de sistem, a responsabililor cu securitatea acestuia şi a utilizatorilor finali ai sistemului integrat, în cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
Finanţarea proiectului se realizează din Fondul european de dezvoltare regională şi bugetul de stat, prin Programul Operaţional Competitivitate', a adăugat Nelu Barbu. Miercuri, în debutul şedinţei de Guvern, prim-ministrul Dăncilă a prezentat beneficiile acestui proiect. 'Se va constitui un portal public de interacţiune electronică cu clienţii, care va avea beneficii importante pentru cetăţeni şi mediul de afaceri. Mă refer la eliminarea numărului de documente prezentate în format de hârtie, reducerea timpului de soluţionare a cererilor depuse şi furnizarea online a serviciilor, cheltuieli mai mici pentru multiplicarea şi legalizarea unor acte, reducerea timpului petrecut la ghişeu şi a deplasărilor la diferite instituţii', a spus ea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News