Guvern, documentare legislativă: Amendamentul aprobat în Parlament nu vizează creșterea veniturilor, ci recuperarea pierderilor pentru unii angajați
Guvernul României a publicat documentarea legislativă privitoare la amendamentul aprobat de Parlament în legătură cu recuperarea pierderilor pentru unii angajați.
Având în vedere subiectul privind armonizarea legislativă pentru menținerea nivelului de venituri de care beneficiază angajați ai Cancelariei Prim-ministrului, vă punem la dispoziție, mai jos, o documentare legislativă care argumentează faptul că amendamentul aprobat recent în Parlament nu vizează creșterea veniturilor, ci recuperarea pierderilor pentru unii angajați - personal contractual preluat de la Secretariatul General al Guvernului în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului.
Conform prevederilor art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgența a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înființează Cancelaria Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, prin preluarea activității, posturilor şi personalului Cancelariei Prim- Ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, care se desființează.
Astfel, trebuie precizat faptul că, anterior înființării Cancelariei Prim-Ministrului ca structură cu personalitate juridică proprie, calitatea de angajator pentru un număr de 57 de angajați, precum și pentru personalul din cabinetele demnitarilor, din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, o avea Secretariatul General al Guvernului, iar aceștia beneficiau de 15% pentru complexitatea muncii, în temeiul prevederilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile art. 9 din HG nr. 832/2022, încadrarea/numirea personalului preluat potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2021, în noua structură organizatorică, se realizează cu respectarea procedurii și regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, cu menținerea drepturilor salariale existente la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 121/2021.
Sistemul de salarizare reglementat prin acest act normativ are la bază și principiul nediscriminării
În data de 03.10.2022, a fost încheiat Protocolul de predare primire între Secretariatul General al Guvernului și Cancelaria Prim-Ministrului având ca obiect preluarea activității Cancelariei Prim- Ministrului, precum și a unui nr. de 57 de angajați cu menținerea drepturilor salariale acestora, existente la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 121/2021.
Începând cu aceeași data, la stabilirea drepturilor salariale personalului nou angajat/ detașat/ transferat în structurile suport, precum și personalului cabinetelor demnitarilor din cadrul Cancelariei, procentul de 15% pentru complexitatea muncii, nu a putut fi acordat, deoarece instituția Cancelariei Prim-Ministrului nu se regăsește în enumerarea instituțiilor care beneficiază de acest drept.
Totodată, conform prevederilor art. 6 lit. b) din Legea nr. 153/2017, sistemul de salarizare reglementat prin acest act normativ are la bază și principiul nediscriminării, fiind instituit în sensul eliminării oricăror forme de discriminare și instituirii unui tratament egal cu privire la personalul din sectorul bugetar care prestează aceeași activitate și are aceeași vechime în muncă și în funcție.
Astfel, având în vedere faptul că o parte din personalul Cancelariei Prim-Ministrului, nu beneficiază de procentul de 15% pentru complexitatea muncii, iar o alta parte beneficiază, respectiv: personalul preluat în baza Protocolului, au fost inițiate demersurile necesare pentru corectarea acestei situații, respectiv introducerea instituției Cancelaria Prim-Ministrului în enumerarea instituțiilor care beneficiază de procentul de 15% pentru complexitatea muncii, prevăzută în Legea 153/2017 (explicit in anexa nr. VIII - FAMILIA OCUPAŢIONALĂ DE FUNCŢII BUGETARE "ADMINISTRAŢIE" Cap. I, lit. A. Salarizarea funcționarilor publici, pct. I. Salarii pentru administrația publică centrală, ultima Notă de subsol, punctele 1 și 3 și Cap. II, lit. A. Salarizarea personalului contractual din administrația publică centrală de specialitate, servicii deconcentrate ale ministerelor și ale altor organe centrale de specialitate, prefecturi, consilii județene, municipii, administrația publică locală - consilii, primării și servicii publice din subordinea acestora, pct. I. Salarii pentru administrația publică centrală, ultima Notă de subsol, punctele 1 și 3.)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News