Data publicării:

Grecia - România: Cum a ajuns meciul la România Tv - Detalii din culisele afacerii

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp
Grecia - România
Grecia - România

România Tv a dat o adevărată lovitură pe piața media, achiziționând în exclusivitate națională dreptul de televizare al meciului Grecia - România, turul barajului pentru calificarea la Campionatul Mondial din 2014. Însă imaginea obținută dintr-un astfel de eveniment va fi scump plătită de televiziunea patronată de Sebastian Ghiță, care va recupera din contractele de publicitate doar o mică parte din investiția de aproximativ 250.000 de euro.

[caption id="attachment_387688" align="aligncenter" width="620"] foto: romaniatv.net[/caption]

În cursa pentru obținerea dreptului de a transmite meciul de la Atena, România Tv s-a luptat cu Antena 1, Pro Tv, Dolce Sport și Digi Sport, ultimele două neavând însă acoperire la nivel național. Și să nu uităm de TVR, unde acest subiect a provocat un adevărat scandal.

Economii în TVR pentru emisiunile cu "zâne"

Consiliul de Administrație al TVR a considerat prea mare suma de 270.000 de euro - solicitată inițial, chiar dacă șeful Televiziunii Naționale, Claudiu Săftoiu, s-a angajat să aducă venituri de 110.000 de euro din vânzarea de publicitate pe durata partidei, scrie reportervirtual.ro. TVR ar fi avut astfel de-a face cu un deficit de aproximativ 160.000 de euro. Cei din conducerea postului public preferă să arunce bani pe emisiuni cu "zâne" și pe transmiterea concursurilor de genul "Miss Universe", în loc să transmită cel mai important meci al naționalei României din ultimii ani.

Cum a ajuns meciul la România Tv

Potrivit adevarul.ro, "Sportfive" - agenţia internaţională numărul 1 din lume în ceea ce priveşte drepturi media şi marketing sportiv - a vândut drepturile de televizare pentru meciurile de baraj unei firme intermediare, care a solicitat suma de 250.000 de euro posturilor româneşti pentru meciul de vineri, de la Atena, ce se va desfășura cu începere de la ora 21:45.

La aflarea sumei pretinse pentru turul barajului, atât Antena 1, cât şi Digi Sport au renunţat la ideea transmiterii jocului, realizând că nu-şi pot amortiza investiţia din veniturile de publicitate. Nici Pro TV n-a considerat investiția viabilă, mai ales că pe același interval acolo rulează "Dansez pentru tine", show care este lider de piață detașat.

Ce pierde și ce câștigă România Tv

"O partidă precum Grecia – România poate genera venituri de maximum 130.000 de euro din publicitate, dacă e dată de Pro TV. Suma va scădea la vreo 70.000 – 80.000 de euro, dacă meciul e transmis de Antena 1. De aceea, noi am renunţat la ideea achiziţionării drepturilor, când am văzut că ar trebui să plătim 250.000 de euro", a explicat Mircea Şai, directorul de achiziţii de la Digi Sport, citat de adevarul.ro.

Cu Digi Sport, Antena 1, TVR 1 şi Pro TV ieşite din cursă, un post de ştiri şi de dezbateri politice, fără nicio legătură cu sportul, şi-a asumat pierderi financiare semnificative, din dorinţa de a da o lovitură de imagine. Astfel, România TV a plătit 250.000 de euro, în condiţiile în care, potrivit unor surse din piaţa media, nu poate încasa mai mult de 50.000 de euro din publicitatea difuzată în timpul jocului.

Chiar dacă banii investiți în drepturile de televizare nu vor fi recuperați din publicitate, este o mișcare inteligentă din partea celor de la România Tv, care continuă atragerea de public nou. După ce a preluat mare parte dintre telespectatorii OTV, televiziunea lui Sebastian Ghiță se reorientează și atrage public din cel al Televiziunii Române, aflată în plin declin, cu producții extrem de scumpe, realizate din bani publici, dar cu audiențe în scădere. Iar transmiterea meciului Grecia - România pare să reprezinte cea mai bună modalitate pentru ca de România Tv să afle cât mai multă lume, mai bună decât orice altă modalitate de promovare disponibilă pentru o televiziune.

VEZI AICI DESFĂȘURAREA LIVE TEXT A MECIULUI GRECIA - ROMÂNIA

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel