Data actualizării:
Data publicării:

Grampet a propus din aprilie 2020 un tren ATI COVID. Astăzi Italia se laudă cu el. Chirieac: Gruia Stoica a spus ”le fac eu”, dar ADMINISTRAȚIA...

Autor: Roxana Neagu | Categorie: Sanatate
WhatsApp
foto: Tren suport COVID proiectat de Grampet pentru România
foto: Tren suport COVID proiectat de Grampet pentru România

Val Vâlcu și Bogdan Chirieac au punctat, în emisiunea ”Deferiți mass-media”, că România ar fi putut avea de anul trecut un tren ATI suport COVID, asemenea celui dat în folosință în 8 martie 2021 în Italia. Grampet, deținut de Gruia Stoica, a făcut propunerea Guvernului încă din aprilie anul trecut. Se face un an de când propunerea nu e de interes pentru administrația din România. 

”Noi am pornit anul trecut în pandemie - nu numai în România, ci la nivel european- cu mesajul să nu mai depindem, în bunurile strategice, de China. Hai să vedem azi câte măști sunt din China. În plus, eu nu cunosc pe absolut nimeni, nici măcar un om, care să fi primit o mască gratis de la Guvern. Trenurile ATI propuse de România, în aprilie anul trecut (n.r. 2020)...” a spus Val Vâlcu, în emisiunea ”Deferiți mass-media”. ”De Gruia Stoica” a completat Bogdan Chirieac. ”Da, de Grampet. În schimb, au fost unele fabricate acum în Italia” a remarcat Val Vâlcu. ”Grampet, Gruia Stoica a spus ”le fac eu!”. Nici azi nu i-a dat autorizație, nu a putut să facă nimic. Administrația!” a continuat analistul politic Bogdan Chirieac. 

Youtube video image

Italia se laudă cu trenul ATI: Nu există altul în Europa

De luni, 8 martie 2021, Italia are un tren medical complet echipat, care străbate țara ca o unitate ATI pe șine. Trenul diminuează presiunea asupra spitalelor atunci când este nevoie. Trenul poate circula prin toată Europa, nu există în Europa vreun alt exemplu de astfel de tren, a spus la inaugurarea acestuia consilierul delegat al companiei publice Ferrovie dello Stato (FdS), Gianfranco Battisti.

Vezi aici mai mult: Tren de ATI, dat în funcţiune în Italia. "Nu există altul în Europa"

În realitate, modelul e francez. Ar fi putut fi și românesc. 

Propunerea care zace pe masa Guvernului din aprilie 2020

La sfârșitul anului trecut, DCNews scria despre soluția salvatoare în România în fața valului 2 al pandemiei de COVID, dezvăluind astfel propunerea Grampet care zăcea încă din luna aprilie 2020. 

Încă din luna aprilie 2020 au existat discuții cu reprezentanții guvernamentali pentru ca vagoanele de tren scoase din circulație să fie transformate în spital pentru bolnavii de COVID-19, pe modelul francez. În Franța, la acel moment exista deja un tren sanitar. O întâlnire a avut loc în luna aprilie între transportatorii feroviari și Guvern. Propunerea a fost ca vagoanele vechi de cușetă, din anii `80, să fie modificate și transformate în unități de terapie intensivă  destinate tratării bolnavilor infectați cu coronavirus. Ar fi adus această soluție aflată de atunci pe masa Guvernului aproximativ 2.400 de paturi.  Grupul Grampet și-a asumat lucrările, cu condiția să beneficieze de amânări la plata taxei de utilizare a infrastructurii și a energiei electrice. 

Grampet reia propunerea pentru construirea unui tren medical suport COVID

Grampet reia propunerea și arată cum ar putea transforma vagoanele în tren mobil ATI Covid. 

"Fiecare tren va fi compus din mai multe vagoane ce vor fi dotate cu echipamentele necesare în funcţie de destinaţia utilizării, respectiv vagonul central - zona verde alocată personalului medical şi restul vagoanelor – zona roşie alocată pacienţilor.Vagoanele de tratament vor fi destinate pacienţilor cu simptomatologie moderată, dar care necesită spitalizare continuă, un vagon având o capacitate maximă de 18 paturi - 9 paturi fixe, iar în caz de suprasolicitare pot fi folosite încă  9 paturi rabatabile", transmite Grampet Group printr-un comunicat de presă. 

"În acest context. datorită resurselor pe care le avem la dispoziție la cele 3 fabrici – Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi REVA Simeria, cu un număr de 2200 angajați, putem finaliza transformarea lor într-un timp rezonabil lucrând zi/noapte, cu respectarea standardelor sanitare și de igienă în vigoare. Ulterior, aceste vagoane vor fi puse la dispoziția Ministerului Sănătății și a echipelor DSP, pentru a fi detaşate în zonele deficitare din ţară. Operatorul nostru, Grup Feroviar Român, va pune la dispoziție mecanicii de locomotivă și echipele de întreținere care să garanteze transportul în siguranţă. De asemenea, ne angajăm să colaborăm strâns cu echipele care gestionează această situație de urgență, pentru a asigura promptitudine și eficiență în derularea proiectului", au mai transmis aceştia.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel