Data actualizării:
Data publicării:

Giganții americani Microsoft și Amazon, în vizorul autorităților europene: Controale și amenzi

Autor: Elena Didila | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa foto Agerpres
Sursa foto Agerpres

Companiile americane Microsoft și Amazon au intrat în atenția autorităților europene pentru nerespectarea politicilor de confidențialitate și a legii anticoncurenției.    

Microsoft, amendă de 60 de milioane de euro

Microsoft din Franța a primit o amendă de 60 de milioane de euro pentru că nu a permis utilizatorilor să respingă pur și simplu ”cookie-urile” din motorul său de căutare Bing, scrie Agenzia Nova.

Acest lucru a fost anunțat printr-un comunicat al Comisiei Naționale pentru Tehnologia Informației și Libertăți (Cnil), care a decis sancționarea. Aceasta este cea mai importantă sancțiune decisă de autoritatea care, în 2021, a anunțat o campanie de verificări pentru companiile web care nu respectă acești parametri. CNIL a amendat deja Google, Facebook și Amazon.

Amazon se înclină la presiunea UE: Ce se schimbă pentru vânzătorii europeni

Gigantul web evită o maxi amendă angajându-se să selecteze mai multe oferte în Buy Box și garantând mai multă concurență pe platforma Prime.

Potrivit Europa Today, Comisia Europeană a clasat dosarul împotriva gigantului fondat de Jeff Bezos pentru încălcarea liberei concurențe, după ce Amazon a promis că va înceta practicile care au ajuns în vizorul Bruxelles-ului.

Povestea pleacă de la rolul dublu al companiei americane care administrează platforma Amazon Marketplace și, în același timp, își vinde produsele pe același spațiu online. Un dublu rol care a permis multinaționalei web să-și favorizeze produsele sau pe cele ale vânzătorilor preferați de Amazon.

Comportamentul anticoncurențial

În calitate de operator al platformei, gigantul comerțului virtual are acces la o serie de date confidențiale despre vânzători independenți, individuali, care, potrivit Comisiei, au fost folosite pentru a oferi un avantaj nedrept articolelor marca Amazon sau care au folosit serviciile de logistică și livrare ale companiei americane.

Platforma a favorizat vânzătorii preferați selectându-i în sistemul Buy Box, opțiunea care permite clientului să cumpere direct un produs bazându-se pe selecția automată a vânzătorilor sau permițând vânzătorilor preferați să ofere produse clienților Prime, platforma de abonați Amazon. Comportament anticoncurențial care ar fi putut duce la o maxi-amendă din partea autorităților europene.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel