Demersul ministrului pentru IMM-uri, Turism şi Mediu de Afaceri, Maria Grapini, de a promova România folosind mitul Dracula, este susținut de către Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS). Patronii români din turism consideră că țara noastră ar trebui "să valorifice fără falsă pudoare" această legendă, înainte ca alte state să se folosească de această oportunitate comercială.
"România ar trebui să valorifice fără timiditate şi falsă pudoare legenda lui Dracula, care beneficiază deja de notorietate gratuită la nivel global. Orice întârziere în acest sens diminuează importanţa pe care România o poate avea în industria mondială a acestui mit, lăsând loc liber altor ţări să folosească oportunitatea comercială, turistică şi de imagine a legendei", precizează FPTS, într-un comunicat de presă, potrivit Agerpres.
Potrivit patronatelor din turism, România ar fi avut și până acum șansa, dacă nu se "rușina", să profite de mitul Dracula.
"Dacă nu ne feream ani de zile de mitul legat de Vlad Ţepeş şi ni-l asumam public la nivel internaţional, Hollywood-ul ar fi ales România ca loc de desfăşurare a filmelor despre Dracula. Dacă nu ne ruşinam de Dracula, nu mai plăteam noi filmele - reclamă despre România, ci le plătea şi le distribuia Hollywood-ul la nivel mondial. În plus, marile case de producţie din Statele Unite ar fi investit în România pentru a avea dreptul să le filmeze în ţara noastră", se mai spune în documentul citat.
Multe state trăiesc bine din mitul Dracula
Într-un seminar dedicat industriei turismului, organizat marți, ministrul Maria Grapini a declarat: "Acest gen de acţiuni trebuie să le facem ca să promovăm. Să ne alegem şi nişte nume care sunt deja cunoscute în Europa şi care vorbesc despre România. Am constatat că, deşi România e foarte bogată în legende, alte ţări trăiesc bine chiar din legendele noastre, că foarte multe ţări trăiesc din legenda Dracula, scot bani adică, şi noi rămânem cu reţinerea că avem un voievod care a fost catalogat Dracula. Mi-am propus sa fac brand cultural, brand istoric, brand balnear, pentru că turiştii sunt în general oameni curioşi; ei vin să vadă ceva deosebit într-o ţară", a precizat ministrul pentru IMM-uri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol