Finul lui Boc cere public demisia ministrului Nazare
Președintele Consiliului Județean Cluj, și finul lui Emil Boc, Alin Tişe, i-a reproșat, miercuri, ministrului Transporturilor, Alexandru Nazare că nu a inclus, din proprie inițiativă, municipiul Cluj-Napoca în reţeaua europeană de transport rutier şi feroviar TEN-T și îi cere public demisia de la conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
În cadrul unei conferințe de presă organizată miercuri, șeful CJ Cluj, Alin Tişe, a declarat că va iniţia o campanie de lobby pe lângă eurodeputaţii români din Parlamentul European pentru reglementarea situaţiei şi includerea municipiului Cluj-Napoca în reţeaua TEN-T, informează Mediafax.
"Sunt stupefiat că ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, şi-a permis, fără nicio explicaţie, fără nicio consultare cu judeţele sau cu oricine, să decidă din proprie iniţiativă că municipiul Târgu Mureş este potrivit să fie prins în această reţea trans-europeană de transport rutier şi feroviar TEN-T, în defavoarea municipiului Cluj-Napoca. În opinia mea, consider că acest ministru ar trebui să demisioneze din această funcţie şi eu, în calitate de preşedinte al CJ Cluj, îi cer public acest lucru. Decizia nu este încă definitivă, noile reglementări trecând doar de Consiliul pentru Transport, Telecomunicaţii şi Energie şi urmează să fie aprobate de Parlamentul European. Voi demara o acţiune de lobby pe lângă europarlamentarii români pentru susţinerea includerii Clujului în reţeaua principală a TEN-T şi pentru sistemul feroviar şi rutier", a spus Alin Tişe.
Potrivit celor declarate de președintele CJ Cluj, la Bruxelles, în şedinţa Consiliului pentru Transport, Telecomunicaţii şi Energie, a fost revizuită Reţeaua de transport TEN-T şi s-a stabilit includerea municipiului Târgu Mureş în CORE Network (reţeaua prioritară) a reţelei TEN-T pentru sectorul de transport rutier şi feroviar.
"În aceste condiţii, Clujul rămâne în continuare inclus în CORE doar cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, fără partea de rutier şi feroviar, unde se regăseşte doar în reţeaua secundară. Includerea municipiului Târgu Mureş în această reţea îi va crea un avantaj în dezvoltarea infrastructurii pe termen lung, deoarece prin CORE se asigură fondurile europene pentru dezvoltare şi prioritate la dezvoltare. Prin această decizie va fi afectată dezvoltarea transportului intermodal al Clujului, deoarece fondurile se stabilesc până în anul 2030. Fără o reţea rutieră şi feroviară pe măsură, în timp, inclusiv aeroportul clujean va avea de suferit, din cauza ieşirii din sistemul intermodal integrat de transport", a apreciat Tişe.
Preşedintele CJ Cluj a menţionat că va solicita Ministerului Transporturilor ca la o viitoare actualizare a acestei reţele europene să fie inclus şi municipiul Cluj-Napoca în reţeaua principală pe toate sectoarele de transport.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News