"Sunt sute de mii de șoferi de camion și utilaje grele din Europa de Est de care companiile din Germania, Franța, Austria sau Italia profită, încălcându-le până și cele mai de bază drepturi sociale. Trebuie să punem stop acestui fenomen", a declarat Claudia Țapardel.
Șoferii de camion români, plătiți cu salariu minim în alte țări
"Diferențele între nivelurile de dezvoltare ale statelor UE dau naștere unor situații de abuz, manifestat împotriva lucrătorilor, în special din domeniul transporturilor, care sunt angajați de companii din Franța, Germania, Austria sau Olanda și plătiți cu salariul minim din statul de proveniență. Este inadmisibil ca acești oameni să nu fie protejați din punct de vedere social. Șoferii de camion trebuie să aibă condiții de muncă decente și să fie plătiți în conformitate cu legislația statului în care muncesc", a explicat eurodeputata PSD.
"Anul trecut Germania a intrat în infringement pentru că a încercat să impună salarii minime pentru companiile din Est, deci inclusiv din România, care ar fi băgat în faliment transportatorii de aici. Acum, tot mai multe companii din Vest ce fac? Plătesc oficial șoferii cu salariul minim din țara de proveniență și dau restul banilor la negru, fără nici un fel de control, bineînțeles încălcând flagrant drepturile sociale ale angajaților. Șoferii de camion trăiesc în condiții greu de imaginat, stau zile întregi pe drum, nedormiți și de multe ori pun în pericol atât viața lor cât și a celorlalți participanți la trafic", a subliniat Claudia Țapardel.
"Să înființeze rapid o Agenție Rutieră Europeană"
Eurodeputata, membră a Comisiei de Transport și Turism din Parlamentul European a făcut un apel către Comisia Europeană: "Comisia trebuie să vină cu pachetul legislativ privind transportul rutier și să înființeze rapid o Agenție Rutieră Europeană, de preferat cu sediul în Estul sau Centrul Europei, care să protejeze toate drepturile sociale din sectorul de transport. Aici putem să impunem o măsură de control mai clară și mai legitimă tuturor companiilor din transportul european".
"Este periculos să mai așteptăm. Voi depune un set de amendamente pe Raportul privind Dumpingul Social în Uniunea Europeană pentru a specifica foarte clar care sunt sancțiunile pentru companiile din Vestul Europei care angajează la gri șoferi din Europa Centrală și de Est, deci inclusiv din România, fără a le asigura nici măcar cele mai de bază drepturi sociale. Sunt sute de mii de șoferi în această situație. Refuz să permit, tocmai companiilor din Germania sau din alte state dezvoltate ale UE, să transforme în sclavi șoferii români. Să facă bine să plătească legitim salariile angajaților și să le ofere întreaga plajă de asigurări și drepturi sociale, chiar în detrimentul profitului atât de prețios pentru ei", a punctat Claudia Țapardel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva